[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu-do Kasi i Dominika

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Śro, 17 Maj 2006, 20:55:22 CEST

Użytkownik Marcin Skocz <hrskocz w harcerstwo.net> napisał:

>Nie rozumiem powyższego zdania. Lilijka jest dla nowych członków ZHP i jest
>noszona jedynie do czasu przyrzeczenia? A zgodnie z naszą metodyką ile
>należy czekać na przyrzeczenie? I jak to się wszystko ma (cała ta dyskusja)
>do oficjalnego stanowiska ZHP wyrażonego poprzez przyjęcie "Całym Życiem"
>Stefana Mirowskiego?
>
>pozdrawiam
>Marcin Skocz

Lilijka oznacza ze pociągają mnie harcerskie ideały i chcę spróbować wg nich żyć. Oczywiście istnieje zalecenie metodyczne, aby (tylko w ZHP) ten okres próbny trwal 3-6 miesięcy. Jednak metodyka dopuszcza wyjątki. A Prawo i Przyrzeczenie - nie. Dlatego uważam, że uczciwiej jest chodzić z lilijką , a nie z Krzyżem, niż "krzywoprzysięgać" służbę Bogu, nie wierząc w zadnego.
Pozdrawiam
Andrzej Rolewicz
Człuchów.