[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

Piotr Bentkowski bentko w poczta.fm
Czw, 18 Maj 2006, 00:30:28 CEST

Marcin Bednarski napisał(a):

 > [Marcin]
> Z prostego powodu: nie ma takiej nauki, któraby to badała i wydaje mi się, że
> nigdy nie będzie, bo co to za nauka, która badałaby coś czego istnienia nie
> można dowieść.

Zadaje sie, ze w ten sposob sam sobie odpowiedziales na swoje pytanie.
Stawiasz a prori "duchowosc" poza swiatem opisywalnym metodami
naukowymi, czyli poza swiatem fizycznym, materialnym. Swiatopoglad
konsekwentnie ateistyczny odrzuca istenienie nie tylko boga( bogow,
duchow przodkow i Metafizycznej Energii Kosmosu), ale generalnie
istnienia tak zdefiniowanej niematerialnej czesci rzeczywistosci.
Tak zdefiniowana duchowosc raczej nie ma racji bytu w iscie ateistycznym
swiatopogladzie.

> Ominąłeś jednak podstawowe pytanie: Co składa się dla ateisty na rozwój
> duchowy,

A ja odnioslem wrazenie, ze pisalem... ale teraz nie w tym rzecz,
zwlaszcza, ze Rafal, a szczegolnie Admiral zrobili to duzo lepiej.
Na tak postawione dictum odpowiedziec moge teraz: oczywiscie NIC. Bo
sposob w jaki zdefiniowales duchowosc (przytaczam kilka linijek
wczesniej) nie miesci sie w ateistycznym swiatopogladzie.
Osobna sprawa jest na ile takie ujecie duchowosci jest uzyteczne dla
ruchu harcerskiego. I wydaje mnie sie, ze od tego powinnismy wyjsc
rozwazajac jak wychowywac duchowo, bo nie ma zgody (na tej liscie,
przynajnmniej) co do tego czym wlasciwie jest ta duchowosc.

  Piter.

INTERIA.PL dla kobiet... >>> http://link.interia.pl/f193b