[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu-do Kasi i Dominika

Czw, 18 Maj 2006, 12:03:57 CEST

----- Original Message -----
From: "Marcin Skocz" <hrskocz w harcerstwo.net>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, 17 May 2006 20:25
Subject: Re: [Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu-do Kasi i Dominika

> Tischner twierdził, że wiara jest łaską, a tej nie można od nikogo
> wymagać,
> bo jest nam udzielana od Boga. Każde więc żądanie jest więc do niego
> skierowane.

Owszem. Wiara jest łaską.

Ale można byc poszukującym - i można być zdecydowanym na "nie". Ja to
rozróżniam. Dla poszukujących widze miejsce w organizacji.

> Kiedy ja składałem przyrzeczenie były dwie roty. Każdy mógł wybrać wersję
> którą chciał złożyć i, nie wnikając czy to dobrze czy źle, wielu składało
> wersję bez Boga. Następnie zmieniono rotę. Czy to co piszesz Dominiku
> oznacza, że wygrana większość bierze wszystko, a niewierzącym nic do tego
> won z organizacji?

Jaka znowu "wygrana wiekszość"?? Patrząc pod pryzmatem REALIZOWANYCH form
wychowania duchowego w ZHP - jest to raczej "wygrana mniejszość".

Wciąż powracam do BiPi. I Jego poglądów na temat (tfu, tfu) skautingu.
Pomysły rodem z PRLu odrzucam taśmowo, jako, że nie widzę i nie widziałem
nigdzie dobrej propozycji zatkania dziury wychowawczej, po usunięciu Boga z
organizacji.

> Nie rozumiem powyższego zdania. Lilijka jest dla nowych członków ZHP i
> jest
> noszona jedynie do czasu przyrzeczenia? A zgodnie z naszą metodyką ile
> należy czekać na przyrzeczenie? I jak to się wszystko ma (cała ta
> dyskusja)
> do oficjalnego stanowiska ZHP wyrażonego poprzez przyjęcie "Całym Życiem"
> Stefana Mirowskiego?

To znaczy jakiego stanowiska?

Gdziej jest mowa o przyjęciu dwu rot Przyrzeczenia? Gdzie jest mowa o
usuwaniu Boga?

I jeszcze jedno - może ktoś to naświetli: Czy "Całym Życiem" nie jest aby
lekko przeterminowane? Czy nie powstało aby przed tym, jak Zjazd ZHP
zdecydował się unormować sytuacje i przywrócić tylko JEDNA rotę
Przyrzeczenia?

DJD