[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu-do Kasi i Dominika

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Czw, 18 Maj 2006, 13:08:00 CEST

> Owszem. Wiara jest łaską.
> Ale można byc poszukującym - i można być zdecydowanym na "nie". Ja to
> rozróżniam. Dla poszukujących widze miejsce w organizacji.

Za każdym razem kiedy spotykam się z konstrukcją "poszukiwacza", mam pewne
wątpliwości. Jak można poszukiwać czegoś, czego się nie przeczuwa nawet?
Jak można dążyć do wiary, skoro nie mamy łaski jej odczuwać, choćby
nieświadomie?

> Jaka znowu "wygrana wiekszość"?? Patrząc pod pryzmatem REALIZOWANYCH form

> wychowania duchowego w ZHP - jest to raczej "wygrana mniejszość".

Czyli Twoim zdaniem Dominiku terroryzuje nas wygrana mniejszość, która nie
chce tolerować zdania większości? To już brzmi groźnie przyznasz...

> Wciąż powracam do BiPi. I Jego poglądów na temat (tfu, tfu) skautingu.
> Pomysły rodem z PRLu odrzucam taśmowo, jako, że nie widzę i nie widziałem

> nigdzie dobrej propozycji zatkania dziury wychowawczej, po usunięciu Boga

> z  organizacji.

Ani razu nie widziałem, nie słyszałem i nie miałem przyjemności
uczestniczyć w żadnej formie rzeczywiście dotyczącej Boga w ramach ZHP.
Mszy i wart honorowych nie liczę, bo zakładam że nie są szczególną dla
harcerstwa formą.
Argument o PRL nie dociera do mnie, bo zwyczajnie PRL przeżyłem jako
dziecko i nie podlegam specjalnym uwarunkwaniom związanym z tamtą epoką.
Widzę natomiast co dzieje się dzisiaj w organizacji i co działo się na
przestrzeni 14 lat mojego w niej uczestnictwa. Co do poglądów Bi-Pi, to
podobnie jak z marsząłkiem Piłsudskim - część   jest ważna i wartościowa.

> To znaczy jakiego stanowiska?

Polecam przeczytać, to pomaga w dyskusji.

> Gdziej jest mowa o przyjęciu dwu rot Przyrzeczenia? Gdzie jest mowa o
> usuwaniu Boga?

Przeczytaj, chętnie porozmawiam wtedy.
Jeśli jednak przeczytałeś, a Twoje pytania są jedynie figurą oratorską, to
zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę z tego jak Boga tłumaczy hm. Stefan
Mirowski. I to jest dla mnie wciąż oficjalne stanowisko, dopóki kolejny raz
większość (mniejszość?) nie zdecyduje inaczej.

Hm... Moje wydanie chyba się broni.

pozdrawiam
Marcin Skocz