[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu-do Kasi i Dominika

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Czw, 18 Maj 2006, 14:41:51 CEST

> Wystarczy otworzyć oczy i obejrzeć ludzi wokół. Chocby babcie w
> moherowych
> beretach. Nie przeczuwa się nawet? Daj spokój z takimi argumentami...

??? Nie rozumiem? Co, jeśli jestem agnostykiem i nie dopuszczam możliwości
poszukiwania wiary ani boga, bo moim zdaniem jest on a) niepoznawalny b)
zbyt złożony dla ludzi c) z dowolnego innego powodu. I co w takim razie?

I nie wiem co z tymi babciami? Bo nie rozumiem o czym piszesz, wyjaśnij
proszę.

> Choćby zadając sobie trud poznania. Np. przeczytanie jaiejś waznej
> książki
> na ten temat.

Poznawanie to nie to samo co nie poszukiwanie. Przykładowo - czytam o
Islamie, co nie znaczy, że poszukuję w nim wiary. Biblię też można czytać
dla wartości literackich i nie wynosić z niej żadnych przesadnie wielkich
treści.

> A są jakieś "szczególne dla harcerstwa" formy? Chyba robienie farsy z
> siebie
> i rzeczy bez sensu... bo każdą formę potrafię spotkać gdzie indziej.

Jeśli tak uważasz, to co robisz jeszcze w ZHP?
Ponadto uważam, że nadal nie odpowiedziałeś na moje wątpliwości. Oczywiście,
 ucieczka i wyminięcie zapewne też są skuteczne jako chywty erystyczne, ale
szkodzą treści kiedy stosować je w nadmiarze.

> A mozesz wymienić te "ważne i wartościowe" i te, o których powinnniśmy
> jak
> najszybciej zapomniec?

Dobór jest sprawą dyskusyjną i indywidualną. Na pewno do pierwszych
należałoby zaliczyć pomysł na pracę z dziećmi poprzez działanie i przykład
własny. Do drugich zapewne każdy zaliczyłby pomysł budowy obozów
koncentracyjnych dla ludności cywilnej w czasie wojen Burskich (który to
pomysł nawet jeśli nie był B-P, to był przez niego realizowany). Teraz
Twoja kolej.

pozdrawiam
MArcin Skocz