[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu-do Kasi i Dominika

Czw, 18 Maj 2006, 15:06:20 CEST

----- Original Message -----
From: "Marcin Skocz" <hrskocz w harcerstwo.net>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, 18 May 2006 14:41
Subject: Re: [Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu-do Kasi i Dominika

>>> wątpliwości. Jak można poszukiwać czegoś, czego się nie przeczuwa
>
> ??? Nie rozumiem? Co, jeśli jestem agnostykiem i nie dopuszczam możliwości
> poszukiwania wiary ani boga, bo moim zdaniem jest on a) niepoznawalny b)
> zbyt złożony dla ludzi c) z dowolnego innego powodu. I co w takim razie?

No to nie.

Dla mnie skauting jest ruchem o okreslonych zasadach. Jesli ich nie
spełniam - to co?

Jedni w ZHP nie chca słuzyc Bogu, inni w ZHP chca pic piwo. I co? Czemu
jednym zezwalać, a drugim nie?

> I nie wiem co z tymi babciami? Bo nie rozumiem o czym piszesz, wyjaśnij
> proszę.

Babcie to w związku z Twoim zdaniem: "Jak można poszukiwać czegoś, czego się
nie przeczuwa nawet?"

> Poznawanie to nie to samo co nie poszukiwanie. Przykładowo - czytam o
> Islamie, co nie znaczy, że poszukuję w nim wiary. Biblię też można czytać
> dla wartości literackich i nie wynosić z niej żadnych przesadnie wielkich
> treści.

Tez można czytać w celu poszukiwania opisów bitew. Ale można czytać jako
przewodnik życia.

> Jeśli tak uważasz, to co robisz jeszcze w ZHP?

To, że moge spotkać, nie znaczy to, ze chcę. Jestem w ZHP ze względu na
okreslona mieszankę tych form, działań, i celów. Tu nie ma mowy o analizie
po jednym parametrze, po jednym celu czy po jednej formie, to struktura
wielowymiarowa.

I choc żadna z form nie jest super typowa dla harcerstwa, to określona ich
mieszanka jest.

A co do wychowania duchowego - zawsze proponuje opis od dh Wyrwalskiego
obozów wigierskich.

DJD