[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 32

Kamil Mirowski kamil.mirowski w w.tkb.pl
Pią, 19 Maj 2006, 07:27:14 CEST

----- Original Message -----
From: "Andrzej Rolewicz" <harc38 w op.pl>

> Wrócę jeszcze do praktyki stosowanej u nas - jeżeli nie możesz uczciwie
> zlożyć przyrzeczenia wg obecnej roty - to na dany moment go nie składasz,
> nosisz lilijkę jako wyraz twoich poszukiwań, jeździsz na obozy itd.
> Uważam, że to dużo lepsze niż udawanie, że Bóg to nie Bóg i wypowiadanie
> czegoś niezgodnie z własnym sumieniem.
> Andrzej Rolewicz
> Człuchów
> --

Wracając do przykładu Kasi - 7 lat z lilijką na piersi? Bez możliwości
zdobywania stopni, przechodzenia próby wędrowniczej, bez rozwoju
instruktorskiego? Jak dla mnie to lekka dyskryminacja - pozbawianie
harcerza/harcerki takiego rozwoju TYLKO dlatego, że ma inny światopogląd. A
co, jeśli pochodzi z rodziny ateistycznej? Za pochodzenie też ma się mu/jej
zamykać rozwój w harcerstwie? IHMO to nie jest najszczęśliwsze rozwiązanie.
Nie wyobrażam tego.

Pozdrawiam.
Kamil