Re: RE: [Czuwaj] harcerskie formy dotyczące Boga

Pią, 19 Maj 2006, 13:45:58 CEST

----- Original Message -----
From: "czesiek.harcerstwo" <czesiek w harcerstwo.net>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, 19 May 2006 09:36
Subject: Re: RE: [Czuwaj] harcerskie formy dotyczące Boga

> [...]
> (a przynajmniej tych odpowiedzialnych).
> Ponadto nie wiesz jak zareagują na to ich rodzice.
> Tzn. gdy dowiedzą się że:
> "... na zbiórce czytaliśmy jajcarne kawałki z Pisma Świetego,
> Tory i Koranu..."
> Mogą mieć "przypalone poczucie humoru"
> i np. potem przeczytamy w gazecie że
> "...w ZHP robią sobie "jaja" z religii..."
> Czy sądzisz że potem ktoś będzie publikował sprostowania
> że ty nic złego nie robiłeś, że:
> ".....przecież interpretacja należała do samych uczestników
> takich zajęć a nie do nas - instruktorów.
> Przecież na tym polegała cała zabawa....."

Calkowicie popieram

Zwłaszcza, ze w grę wchodzi jeszcze obrażanie czyiś uczuć religijnych (rzecz
olewana przez rzesze ateistów, mieniących się "artystami").

Dla mnie - nie i jeszcze raz nie robieniu sobie zabawy z religii.

A może pobawimy się w obóz koncentracyjny? Też harcerze "lepiej zapamietają"
gdy się pośmieją.

A tak z innej beczki - co to są "zabawne fragmenty"? Chyba czytam
nieuważnie, bo nie znalazłem takowych...

> Przy okazji "skojarzyłem" pewien niuans prawny
> który może narobić ZHP kłopotu, ale to na inny wątek.

Napiszesz o tym na [czuwaja]?

Dominik Jan Domin