[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

czesiek w harcerstwo.net czesiek w harcerstwo.net
Śro, 24 Maj 2006, 00:11:43 CEST

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net]On Behalf Of Marcin Skocz
Sent: Tuesday, May 23, 2006 11:43 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

> Kto chce wyrzucać Twojego Boga z przyrzeczenia?
> Mnie on nie przeszkadza, pomimo tego, że jest to Bóg chrześcijański,
> bo na szczęście przyrzeczenie jest w tym związku narzędziem,
> tak samo jak oficjalne stanowisko związku
> wyrażone w innych dokumentach,
> w tym w oficjalnej interpretacji ideowej, którą cały czas pomijasz.

Czy o ten (poniżej) dokument także Ci chodzi ?

Czesław

-----------------------
Uchwała Rady Naczelnej ZHP nr 33 z 22.02.1997r. (W.U.nr 1-2/97)
".......Zgodnie ze Statutem wychowanie w ZHP:
- opiera się na normach moralnych wywodzących się z uniwersalnych,
kulturowych i etycznych wartości chrześcijańskich
wyrażonych w Prawie i Przyrzeczeniu Harcerskim,
(.....)
ZHP jest stowarzyszeniem otwartym dla wszystkich bez względu
na pochodzenie, rasę czy wyznanie.
System wartości duchowych uznaje za sprawę osobistą,
gdyż każdy członek ZHP samodzielnie kształtuje
swój system wartości i światopogląd.

ZHP oczekuje natomiast od swoich członków,
że posiadają system wartości,
który nie jest sprzeczny
z zasadami zawartymi w Prawie i Przyrzeczeniu Harcerskim ......."

http://dokumenty.zhp.pl/org/download_3/v-02-1997.02.22.pdf

.