[Czuwaj] Mirowski, Bóg i ateizm [było: Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40]

Śro, 24 Maj 2006, 02:03:46 CEST

Dnia środa, 24 maja 2006 00:56, Marcin Skocz napisał:

> "MAM SZCZERĄ WOLĘ, to znaczy dobrowolnie, bez niczyjego nakazu, bez żadnego
> przymusu, CAŁYM ŻYCIEM, ze wszystkich sił mego ducha, z całego serca,
> wykorzystując wszystkie dane mi możliwości PEŁNIĆ SŁUŻBĘ  najwyższych
ideałów, takich jak miłość, prawda, dobro,
> sprawiedliwość, wolność, piękno, przyjaźń i braterstwo, wiara, nadzieja.

No to ja tu widzę taki problem, że uosobienie oznacza:

uosobienie n I
1. rzecz. od uosobić.
2. «wyobrażenie, wcielenie w jakiejś osobie, istocie pewnych cech, pojęć,
zjawisk; istota uosabiająca coś»

i wydaje mi się, że to wyklucza światopogląd ateistyczny, bo ja
fragmentu "BOGU, który stanowi uosobienie", absolutnie nie odczytuję w
sensie "Bogu, którego można rozumieć także jako..." czyli tak jakby słowo Bóg
oznaczało także dobro i zarazem piękno i prawdę i itd. Ja to rozumiem tak, że
służy się Bogu, który jest OSOBĄ stanowiącą przykład wymienionych później
ideałów.

Jeżeli, ktoś teraz będzie preorował, że są tacy ateiści, dla których powyższe
rozumienie tego fragmentu jest akceptowalne, to ja wolę uwierzyć, że jestem
wielbłądem, także może skupmy się na dyskusji jak to można/należy/powinniśmy
rozumieć.

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" Hufiec Warszawa-oliborz
http://arkadia.harc.pl/nieprzemakalni/
"Choć droga jest bez końca. Pozornie bez znaczenia.
 Mniemam, że mam powody by drogi swej nie zmieniać"