[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

Śro, 24 Maj 2006, 13:21:06 CEST

----- Original Message -----
From: "Marcin Skocz" <hrskocz w harcerstwo.net>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, 23 May 2006 23:43
Subject: Re: [Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

> Pozwolę sobie nie cytować fragmentów z listów Dominika, bo kto czyta
> listę,
> ten zna je już do znudzenia. Mam nadzieję, że nie spotka się to z
> natychmiastowym potępieniem ;-)
>
> Dominiku! Czy dla Ciebie skauting musi być albo w wersji archaicznej
> (Bi-Pi) albo w wersji OH ZMP? Nie spotkałeś się nigdy z wersjami
> pośrednimi? Nie pomyślałeś nigdy, że zmiany mogą iść ku doskonaleniu, a
> nie
> tylko pogarszaniu? I że w rzeczywistości nie ma typów idealnych?

Dla mnie BiPi nie jest archaiczny. Był i jest wizjonerem wyprzedzającym
czasy.

Owszem wiem, ze zmiany mogą iśc ku lepszemu. W ZHP w kwestii wychowania
duchowego tego nie widzę.

> Czytam to co piszesz w tej dyskusji i dziwię się temu. Piszesz, że ateiści
> są nietolerancyjni, a sam wykazujesz głęboki brak tolerancji. Stosujesz
> podwójne standardy, jedne dla "tych dobrych", inne dla "tych złych".
> Ponadto pomijasz te fragmenty dyskusji, które nie są Ci na rękę.

Głeboki brak tolerancji? Dla kogo? Chyba jedynie dla pseudoartystów, kórzy
sami zaczynają.

Nie pomijam "fragmentów dyskusji, które nie są mi na rękę" tylko kontynuuje
to, co uważam za słuszne.

Troche tolerancji dla dyskutanta i kultury dyskusji, panie Marcinie. Nie
musisz mnie atakować ad personam.

> Kto chce wyrzucać Twojego Boga z przyrzeczenia? Mnie on nie przeszkadza,
> pomimo tego, że jest to Bóg chrześcijański, bo na szczęście przyrzeczenie
> jest w tym związku narzędziem, tak samo jak oficjalne stanowisko związku
> wyrażone w innych dokumentach, w tym w oficjalnej interpretacji ideowej,
> którą cały czas pomijasz.

Interpretacja to papierek niższej rangi niż Statut ZHP, a Przyrzeczenie jest
elementem Statutu.

A Bóg w Przyrzeczeniu nie jest koniecznie "Bogiem chrześcijańskim". Jest
Bogiem. Ale cóż - wielokrotnie zauważam, ze dla ateistów "Bóg" to tylko "Bóg
chrześcijan", bo wtedy łatwiej im atakować chrześcijan o brak tolerancji.

DJD