[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Śro, 24 Maj 2006, 16:19:06 CEST

> To Ty pisałeś o Bogu chrześcijan. W języku polskim Bóg to Bóg, przez
> szacunek pisany wielką literą. Taki sam Bóg jest u żydów - o ile bedą
> pisać w języku polskim, i taki sam Bóg jest u muzułmanów - bowiem słowo
> "Allach" oznacza dokładnie "Bóg" i tłumacząc przyrzeczenie na arabski
otrzymałbym
> w środku słowo "Allach". I chrześcijanie modląc sie po arabsku modlą się
do
> Allacha.
> Zajrzyj na strone arabską:
> http://www.sufischool.org/allah.htm

Trochę niefortunnie dobrałeś stronę, choć fakt, że jest to ciekawy
przyczynek do dyskusji. Sufizm jest swoistą wersją uduchowionego ekumenizmu
w Islamie i jako taki nie ma wielkiego tłumu wyznawców, choć na pewno
wywarł spore wpływy w swoim czasie.

Z drugiej strony muzułmanie uznają, że to jest wciąż ten sam Bóg, więc
pewnie dałoby się bronić takiego poglądu :-)Tyle, że tak jak mówiłem - Bóg
pisany dużą literą oznacza w języku polskim wyraz z wyrazną konotacją
chrześcijańską.

pozdrawiam
Marcin Skocz