[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

Pią, 26 Maj 2006, 14:52:34 CEST

Dnia piątek, 26 maja 2006 14:26, Kamil Mirowski napisał:

> A kto im broni? Przecież nie dyskutujemy czy Boga lub wychowanie duchowe
> (nie mylić z religijnym) odrzucić. Jako instruktor-ateista rozumię potrzebę
> zarówno wierzących jak i niewierzących. Umożliwiałem moim wędrownikom
> rozwój w każdym kierunku.

A co konkretnie robisz ze swoimi wędrownikami ateistami w ramach rozwoju
duchowego? Naprawdę pragnę się dowiedzieć z czysto poznawczej ciekawości, bo
nie umiem sobie tego wyobrazić. To pytanie bez żadnej ironii.

> Jeśli wyrażą taką chęć - zapewnię im bezpieczną
> podróż do i z kościoła jak również zapewnię kapelana na mszę polową. Nie
> raz zdarzyło mi się własnym samochodem przywozić księdza na obóz.

To są właśnie te delikatne różnice. Kiedyś jak komendantem obozu u nas w
szczepie była osoba wierząca, to w niedzielę było przewidziane wyjście do
kościoła i Ci, którzy się zgłosili to nie musieli oczywiście iść, a jak była
osoba niewierząca, to były przewidziane zajęcia inne, a ci, którzy się
zgłosili, że chcą iść do kościoła, to mogli pójść. Powiedz czy to nie jest
różnica w przypadku 12, 13, 14 latków?

Generalnie mówiąc są pewne rzeczy, do których skłaniamy swoich członków, bo
uznajemy, że to służy ich rozwojowi. Skłaniamy ich poprzez rozmowy
wychowawcze, systemy motywacyjne (kary, przywileje, nagrody) oraz co
najważniejsze przez własny przykład.

Czy jako instruktor ZHP, będziesz w stanie skłonić harcerza (nawet 16-latka)
aby uczestniczył w czynnościach religijnych jemu właściwych? Czy podejmiesz
trud dowiedzenia się jakie jest zdanie jego rodziców na ten temat i
postępowanie zgodnie z ich wolą?

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" Hufiec Warszawa-oliborz
http://arkadia.harc.pl/nieprzemakalni/
"Choć droga jest bez końca. Pozornie bez znaczenia.
 Mniemam, że mam powody by drogi swej nie zmieniać"