[Czuwaj] Ateiści w harcerstwie Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

marcin wojtczak majcin w autograf.pl
Pią, 26 Maj 2006, 21:39:52 CEST

Bartek Szumski napisał(a):

> Ilość osób niewierzących, lub wierzących "inaczej" w Polsce,
> szczególnie wśród młodzieży jest coraz większa, ale moim zdaniem nie
> należy zmieniać zapisów prawa tylko mądrze interpretować słowa np.
> druha Mirowskiego :) I wtedy dla ateistów, agnostyków itd znajdzie się
> miejsce w harcerstwie.

a mnie właśnie irytuje takie podejście do zapisów Prawa i Przyrzeczenia
Harcerskiego
bo zamiast ustalić do czego dążymy, i odpowiednio do tego jasno
sformułować P i P,
to robimy ze starego teksu gumę, naciągając go przy pomocy komentarzy w
tę stronę, w którą nam aktualnie pasuje.

a istniejące zapisy mogę skomentować przysłowiem "pokorne cielę dwie
matki ssie"
bo na pytanie ze strony środowisk religijny z czystym pytaniem
odpowiadamy, że oczywiście, harcerz służy Bogu
a z kolei środowisko lewicowym mówimy o  otwartości na ludzi bez wglądu
na rasę, wyznanie, itp.
a harcerze dochodzą do wniosku, że statut i uchwały zjazdu, do papierki
nie mające żadnego wpływu na działalność harcerstwa.

Marcin