[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 50

Sob, 27 Maj 2006, 00:57:25 CEST

Dnia piątek, 26 maja 2006 23:27, admiral napisał:

Przykład dobry choć drażliwy.

>W przypadku o
> ktorym piszesz prawdopodobnie owi homoseksualisci wychodza z zalozenia,
> ze to nie od nich zalezy ich orientacja seksualna, wiec nie powienni byc
> z tego powodu dyskryminowani.

Kościół nie potępia tej orientacji, nawet nie wiedząc czy rzeczywiście jest
ona wrodzona, ale uważa, że tacy ludzie są wezwani do czystości. Jeżeli chcą
przynależeć do Kościoła i akceptują jego naukę, to nawet jeżeli upadną wiele
razy mogą otrzymać rozgrzeszenie. Chyba, że uparcie tkwią w sytuacji, która
jest powodem ich grzechu i nie uważają, że to coś złego. Wtedy trudno mieć
pretensje. Tak samo traktowani są rozwodnicy czy księża, którzy porzucili
śluby. Są dla wszystkich tych grup duszpasterstwa, ale rozgrzeszenie mogą
uzyskać jeżeli się wyrzekną sytuacji, w której się znaleźli (np. rozwodnicy
podejmą śluby czystości).

Podonie rozumiem, to co mówi Dominik o Przyrzeczeniu. Harcerz może
zadeklarować szczerą wolę służby Bogu i potem z lepszym lub gorszym skutkiem
się z tego wywiązywać. Pytanie nie brzmi: Czy wierzysz?, tylko Czy chciałbyś
uwierzyć? To może być całkiem racjonalne. Chcieć uwierzyć można zawsze bez
względu na obecną kondycję. O ile więc obecna kondycja harcerza nie zależy od
niego, to składając Przyrzeczenie stwierdza on tylko, że i w tej sferze
chciałby się zmienić. Swój światopogląd będzie kształtował samodzielnie, ale
wyraża wolę co do kierunku tych zmian.

Na przykład tachiony (takie cząstki), które są na razie tylko przewidziane
teoretycznie. Nie ma więc dowodów, że istnieją. Odpowiedzialnie mógłbym
złożyc przyrzeczenie: "Mam szczerą wolę całym życiem pełnić służbę
tachionom". I realizując to poświęciłbym się szukaniu tych cząstek, nie wiem
czy znajdę. Nie wiem czy one w ogóle istnieją, ale szukać będę, bo mam wolę
im służyć jeżeli są.

Ale tak naprawdę to cała dyskusja zaczęła się od instruktorów, a to dużo
trudniejsza sprawa. Bo o ile dziecko może mieć jeszcze niejasność w kwestii
wiary, to instruktor może rzeczywiście coś deklarować.

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" Hufiec Warszawa-oliborz
http://arkadia.harc.pl/nieprzemakalni/
"Choć droga jest bez końca. Pozornie bez znaczenia.
 Mniemam, że mam powody by drogi swej nie zmieniać"