[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 50

Piotr Bentkowski bentko w poczta.fm
Sob, 27 Maj 2006, 02:47:21 CEST

Marcin Bednarski napisał(a):

> Podonie rozumiem, to co mówi Dominik o Przyrzeczeniu. Harcerz może
> zadeklarować szczerą wolę służby Bogu i potem z lepszym lub gorszym skutkiem
> się z tego wywiązywać. Pytanie nie brzmi: Czy wierzysz?, tylko Czy chciałbyś
> uwierzyć? To może być całkiem racjonalne. Chcieć uwierzyć można zawsze bez
> względu na obecną kondycję. O ile więc obecna kondycja harcerza nie zależy od
> niego, to składając Przyrzeczenie stwierdza on tylko, że i w tej sferze
> chciałby się zmienić.

No nie, to IMHO nie wyjdzie. To tak jakbym powiedzial "chce wierzyc w
UFO, choc na razie nie wierze". Ale jak moge w tym momnecie chciec nawet
kiedys uwierzyc jesli akceptowane przez mnie argumenty, intuicja
wynikajaca z wlasnych obserwacji i fakt, ze UFO niegdy w zyciu nie
widzialem mowi mi ze UFO nie ma.
Jezeli czyjs umysl i intuicja podpowiadaja mu, ze boga nie ma to jakim
cudem moze chciez zadeklarowac ze calym zyciem bedzie go szukac. Takie
zachowanie jest wlasnie nieracjonalne, a mlodzi ludzie czesto prubuja
byc racjonalni az do bolu. To nie zadziala.

  Piter.

PS: To ze polemizuje wylacznie z Marcinem nie jest efektem "zwalczania"
go czy jego pogladow. Po prostu jakos stawiane prze Niego tezy chwytaja
mnie za platy czolowe mozgu :) Pozdrawiam Marcinie!

INTERIA.PL dla kobiet... >>> http://link.interia.pl/f193b