[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 50

Piotr Bentkowski bentko w poczta.fm
Sob, 27 Maj 2006, 03:42:41 CEST

Przeczytalem jeszcze raz swojego maila i musze go chyba doprecyzowac.
Harcerstwo nie powinno odpychac nikogo, co najwyzej samo moze zostac
odepchniete. Tak wiec harcerz, ktorgo druzynowy rozkazem wyrzucil z
druzyny za palenie, picie i podgladanie harcerek nie zostal odepchniety
przez druzyne, ale on sam odepchnal harcerstwo (i zgodnie z III zasada
dyanmiki Newtona w ten sposob odepchnal sie rowniez od nas :) )

Chodzi (co pewnie jest oczywiste dla nas wszystkich), ze nie to to, ze
nie akceptujemy CIEBIE w druzynie, ale nie akceptujemy pewnych ZACHOWAN
czy jawnych POSTAW, ktore niestety ty prezentujesz. Tak wiec albo
papierochy albo harcersstwo.

Z wyznaniem czy jego brakiem tak juz IMHO nie jest. Otoz jesli
przestrzegam wszelkich norm zachowan wymaganych w druzynie i wnosze w
jej zycie pozytywny wklad, ale jedynie nie uznaje istnienia absolutu to
odmawianie mi harcerskosci bedzie uderzeniem we mnie jako takiego, a nie
pietnowaniem mojej nieharcerskiej postawy. Postepowanie takie jest
wlanie IMHO nieharcerskie.

Oczywiscie harcerz-ateista musi rowniez zmierzyc sie z pytaniem o zrodla
swoich harcerskich wartosci, ba! u niego pewnie jest to sprawa
szczegolnie palaca. I nikt nie mowi, ze to bedzie poszukiwani latwe.

Mam tez wrqzenie, ze wsrod wielu obroncow koniecznej obecnosci osobowego
boga w swiatopogladzie harcerza (i harcerki) panuje przekonanie, ze nie
wierzac w takowegorz nie mozna posiadac moralnego kregoslupa. Nie jest
to prawda, co pewnie wielu listowiczow poswiadczy przykladem wlasnym.

Poza tym chyba Chrystus wymaga od chrzescjan innego sposobu pozyskiwania
nowych ludzi dla Swojej milosci niz dekretami. I jest to sposob raczej
trudniejszy :)

Jakos od kontaktow z instruktorami-ateistami nie popadlem w zwatpienie,
a wrecz musialem sie zmierzyc z waznymi pytaniami co do charakteru mojej
religijnosci, co zaliczam raczej in plus mojego uczestnictwa w ruchu
harcerskim. Coz, grunt to instruktor z klasa.

   Pozdrawiam,
    Piter.

Potrzebujesz gotowki? Halogotowka to nawet 50 000 bez wizyty w banku.
Rata od 35 zl, bez poreczycieli. Wypelnij formularz. Oddzwonimy.
>>> http://link.interia.pl/f1942