[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

Piotr Bentkowski bentko w poczta.fm
Sob, 27 Maj 2006, 02:47:15 CEST

Marcin Bednarski napisał(a):

> Które się zmienia, to się zmienia. Widać po owocach do czego doprowadziły
> niektóre zmiany. Większosć reformatorów nie ma się specjalnie się czym
> chwalić.

Wniskuje z konteksytu i Twoich wczesniejszych wypowiedzi, ze mowisz o
kosciele katolickim, a aluzja w wypowiedzi dotyczy kosciolow
protestanckich? Chyba najmniej zmienil sie kosciol prawoslawny, ktory od
Schizmy nie zwolal zadnego soboru. Natomiast zmiany w liturgii po II
Soborze Watykanskim w kosciele katolickim sa zauwazalne (w tym
dopuszcznie jezykow narodowych do liturgii). Wiec sie zmienia... Nie
zmienny jest fundament, czyli Ewangelia.

Ruch harcerski/skautowy przez 100 lat tez sie zmienil. Bo musial sie
zmienic jesli chcial zaspokajac potrzeby mlodych ludzi. Nie zmienny jest
fundament - jak dla mnie chec skutecznego wychowania mlodych ludzi w
duchu braterstwa, dzielnosci i odpowiedzilanosci. Uwazam, ze nie wolno
nam odepchnac nikogo "dobrej woli", w tym ateistow.
Nie zgadzam sie na to jako instruktor. Ja czerpie z harcerstwa wiele
dobrych rzeczy i odsuniecie od ruchu niewierzacych juz na etapie
Przyzeczenia to odmowienie im tego dobra juz samym na progu (zwlaszcza,
ze swiatopoglad w wiku lat nastu raczej nie jest ani okrzeply, ani nawet
spójny). Jest dla mnie w tym cos niemoralnego.
Nie zgadzam sie rowniez jako chrzescjanin. Bo jak moge swiadczyc przed
kims o Chrystusie, jesli odpycham tego czlowieka na dzien dobry, pomimo
jego szczerej checi pracy nad soba. Gdzie tu apostolikat swieckich? Bo
co za sztuka swiadczyc o Bogu wobec wierzacych.
Zakladam, ze mlody ateista aspirujacy do bycia harcerzem jest "dobrej
woli", czyli wierzy, ze harcerski styl zycia ma sens i mu odpowiada.

   Piter.

INTERIA.PL dla kobiet... >>> http://link.interia.pl/f193b