[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

Sob, 27 Maj 2006, 09:19:18 CEST

Dnia sobota, 27 maja 2006 02:47, Piotr Bentkowski napisał:

> Wniskuje z konteksytu i Twoich wczesniejszych wypowiedzi, ze mowisz o
> kosciele katolickim, a aluzja w wypowiedzi dotyczy kosciolow
> protestanckich? Chyba najmniej zmienil sie kosciol prawoslawny, ktory od
> Schizmy nie zwolal zadnego soboru. Natomiast zmiany w liturgii po II
> Soborze Watykanskim w kosciele katolickim sa zauwazalne (w tym
> dopuszcznie jezykow narodowych do liturgii). Wiec sie zmienia... Nie
> zmienny jest fundament, czyli Ewangelia.

Jej słowa może się i nie zmieniły, ale ich interpretacja u reformatorów
owszem, a zmiana litrugii to u nas odpowiada zmianie umundurowania, albo
zmianie w formie organizowania obozów i tu chyba nie ma większych sporów.

Ja jestem w historii słaby, ale inni piszą, że odniesienie do Boga to jest
właśnie jeden z fundamentów skautingu.

> Nie zgadzam sie rowniez jako chrzescjanin. Bo jak moge swiadczyc przed
> kims o Chrystusie, jesli odpycham tego czlowieka na dzien dobry, pomimo
> jego szczerej checi pracy nad soba. Gdzie tu apostolikat swieckich? Bo
> co za sztuka swiadczyc o Bogu wobec wierzacych.
> Zakladam, ze mlody ateista aspirujacy do bycia harcerzem jest "dobrej
> woli", czyli wierzy, ze harcerski styl zycia ma sens i mu odpowiada.

Uderzasz w wysokie, tony, ale co tu ma do rzeczy ewanelizacja? Rozmawiamy o
możliwości przynależenia do pewnego stowarzyszenia. Stowarzyszenia mają to do
siebie, że stowarzyszają pewne konkretne osoby np. w stowarzyszeniu kobiet
Dakini są tylko kobiety, a niedawno czytałem w Wyborczej, że aby wejść do
klubu Tomba Tomba w Warszawie trzeba podpisać deklarację, że jest się
gejem/lesbijką. Od razu przy wejściu inaczej nie wpuszczają!

Zresztą czy harcerz "zadeklarowany ateista" będzie sobie życzył, zebyś mu
apostołował? Wątpię.

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" Hufiec Warszawa-oliborz
http://arkadia.harc.pl/nieprzemakalni/
"Choć droga jest bez końca. Pozornie bez znaczenia.
 Mniemam, że mam powody by drogi swej nie zmieniać"