[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

czesiek w harcerstwo.net czesiek w harcerstwo.net
Sob, 27 Maj 2006, 06:20:27 CEST

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net]On Behalf Of admiral
Sent: Friday, May 26, 2006 7:50 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

Marcin Bednarski napisał(a):

> A tu jest argument organizacyjno-statutowy. To w PRL-u
> nie poslalbys dziecka do srodowiska KIHAM-owskiego,
> bo tego nie bylo w statucie?
> Organizacja sie zmienia. Tak, jak zmienia sie chrzscijanstwo.
> Jest wiele odlamow i wiele drog. A juz w szczegolnosci ZHP
> przezylo wiele  zmian.  Zreszta juz sam fakt  pojawienia  sie
> "u zarania" - waznego zdania "jesli bez Boga, to lepiej zeby nie"
> paradoksalnie swiadczy o tym, ze juz wtedy byly kontrowersje.
> Dlatego majac za soba dorobek calego wieku naszego Ruchu,
> w tym w Polsce kilkadziesiat lat wogole bez Boga,
> [...]

W Ruchu, Bóg był zawsze.

Zaś "... juz sam fakt  pojawienia  sie "u zarania"
- waznego zdania "jesli bez Boga, to lepiej zeby nie"
paradoksalnie ...."     wbrew Twojej sugestii,
chociaż także
"...swiadczy o tym, ze juz wtedy byly kontrowersje..."
oznacza przede wszystkim jak wyraźnie i trwale
ustalono pryncypia określające skauting/harcerstwo.
Jako Ruch.
(i granice "kompromisu")

Czesław

P.S.
Mam nadzieję że dziś (i jutro), na BS nam nie "przyleje".
Do jutra, wieczorem.
PC