[Czuwaj] STOP "dyskryminacji"

Sob, 27 Maj 2006, 17:15:50 CEST

----- Original Message -----
From: "admiral" <admiral w pomaranczarnia.org>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Saturday, 27 May 2006 16:43
Subject: Re: [Czuwaj] STOP "dyskryminacji"

> Mozna stac na takim stanowisku, az tu ktorego dnia blysnie ci w oczy i
> powiesz "ale bylem glupi", teraz wierze calym sercem. Mozliwe?
> Tak, czy siak nic nie poradzisz. Na wiare.

Mozliwe. I co z tego? Nic to nie zmienia w mojej argumentacji, zwłaszcza, ze
to uznaję za możliwa od "zawsze".

> [...]
> spsob, mezczyzni oga wejsc akladajac peruke ;)). Daltego wieskzosc
> stowarzyszen "branzowych" ma wpisane do statutu, ze jest dla wszystkich
> ktorzy np. zgazdzaja sie, ze kobiety powinny   dostawa dodatek do pensji
> na kosmetyki. A nie ze jest tylko dla kobiet. Jeslikryterium jest plec, to
> jest dyskryminacja, jeslipoglady, to nie jest dyskryminacja. W tym drugim
> wypadku jasne jest ze i tak ,czlonakmi beda w wiekszosci kobiety, ale
> droga dla mezczyzna nie sjet zamknieta. I prawdopodobnie nie bedzie
> mezczyzn, ktorzy beda chcieli byc w takim stowarzyszeniu , wiec problemu

No i w czym jest problem? Skoro jako skauci zakładamy takie a nie inne
poglądy - więcz czemu mówic o dyskryminacji?

> I teraz, kosciol nie jest stowarzyszeniem. Jest wlasnie czyms innym. nie
> posiada sie legitymacji czlonkowskiej, nie wybiera sie wladz kosciola (na
> ogol).
> Kosciol w zyciu spolecznym jest wlasnie taka szczegolna instytucja. nie
> mozna mowic o dyskryminacji muzulmanina, bo nie chca go ogladac w
> kosciele.  Po pierwze 99% problemow  tej natury nam ucieka, bo muzulmanin
> nie jest zainteresowany chodzeniem na msze, wiec nie bedzie grupy
> dyskryminowanej.

A niewierzący, który chce sobie "zarobić na tyle, by jeździć maybachem"??

> W tym wypadku problem jest podobny. po pierwsze dla wiekszosci nie bedzie
> to objaw dyskryminacji, a dla reszty mozna powiedziec, ze jest to
> dykrymincja uprawniona spolecznie. Zastep przeciez mieszka w jednym
> namiocie i niektorzy czlonkowie zastepu moga czuc sie skrepowani w
> obecnosci drugich.

Całkowicie OK.

> Tutaj sprawa nie jest jednoznaczna. Generalnie powinien byc przyjety, ale:
> Kkluczem do dyskryminacji jest rowniez przekonanie, ze wszyscy, "ktorzy sa
> tacy sami jak ja", a jedyna roznica jaka jest miedzy nami to wiek. W tym
> przypadku nie trudno dowodzic, ze delikwent rozni sie nie tylkowiekiem,
> ale stopniem rozwoju, pogladami etc. Zatem dobra decyzja.

Stopniem rozwoju pewnie się nie rózni... Tylko wiekiem. Poglądów nie
wybadałem.

> [...]
> zewnatrz to moze byc tylko szary budynek, ale to, co sie dzieje w srodku
> to sa rzeczy niepojete. I zaden parlamnet nie moze zadektretowac, ze boga
> nie ma. Nie moze wprowadzic do obrzadku modlitwy do prezydenta. Nie moze
> tez kazac ksiezom mowic to czy tatmo. Koscil jest w duzej czesci
> niezalezny. Bardziej niz stowarzyszenie.

> Z powyzszych wywodow obawiam sie, ze dyskryminacja w tej dyskusji jest
> bardzo istotna. co najwyzej nie mowmy o ulicy, polityce, bo to z  powazna
> dyputa na temat dyskryminacji istotnie nie ma wiele wspolnego.

Napisałeś piekne zdania, z którymi sie zgadzam.

Nadal natomiast nie widzę, czemu stowarzyszenie nie miałoby prawa
"przyjmowac tylko ludzi o okreslonych poglądach"? Na podstawie Twojego
wywodu widze, że ma prawo określic poglądy - i ZHP włąsnie to robi. Dlatego
nie widze tutaj podstaw do uzywania słowa "dyskryminacja"

DJD