=?iso-8859-2?Q?Re:_=5BCzuwaj=5D_dorobek_stulecia; _bylo; _Podziel_si=EA_pla?= nem pracy (czyli zrób to sam)

Sob, 27 Maj 2006, 17:58:55 CEST

----- Original Message -----
From: "Andrzej Rolewicz" <harc38 w op.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Saturday, 27 May 2006 17:37
Subject: [Czuwaj] dorobek stulecia; bylo; Podziel się planem pracy (czyli
zrób to sam)

> - zastanawiasz się czy istnieją jakieś inne sposoby na zajęcia na temat
> np. Prawa niż złożenie go z pociętych kawalków kartki, na którym to
> wydrukowałeś ...?

Hehehe... sam sie często zastanawiam... chyba nie ma, obserwując "wzorcowe
zbiórki" i "plany pracy na zaliczenie" na kursach...

> Materiały z kącika zastępowego ze strony hufca Mokotów mam oczywiście
> wydrukowane, trochę udostępnił mi jakis miły hufiec z Łodzi, ale nadal
> moja praca, to wyważanie otwartych drzwi - muszę wymyslac to, co już ktoś
> kiedyś wymyślił, a wskazówek, podpowiedzi, propozycji - na lekarstwo.
> Przez te osiemnaście dni obozu mógłbym zrobić więcej - gdybym mógł wybrac
> sobie coś z jakiejś ogólnopolskiej bazy danych.
> Podobnie jest ze zbiórkami w czasie roku - "zrób to sam".

Tutaj Cie popieram

Ale Uwypuklasz szerszy aspekt sprawy - i nieco inny:

- nie gołe plany pracy - tylko plany pracy z konspektami (przynajmniej w T.
jest to odrózniane, moze dla twóców serwisu plan musia zawierać konspekt,
nie wiem). Albo nawet same konspekty.

Generalnie wolałbym przedstawionych kilka szkieletów planu pracy i zasad,
jak je konstruować, a do tego baza pomysłów - konspektów - dla tych, co
potrzebują inspiracji albo po prostu nie wiedza, jak dany topic przedstawić
ciekawie (poza "opowiedzenie o tym").

> Podsumowanie pierwsze: Z roku na rok kurczy nam się liczba harcerzy, bo
> mamy kiepskich drużynowych (zasłyszane - może i tak...)
> Podsumowanie drugie: Gdzieś może jest ten stuletni dorobek zasłużonej
> organizacji, propozycje metodyczne, sprawdzone wzorce itp - ale
> prawdopodobnie nigdzie nie ma - rozsiane po Polsce pożółkłe kartki w
> hufcowych szafach, przypadkowe treści na hufcowych stronach - i ciągle
> musimy zaczynac od początku.
> Jak Małkowski ;)

No cóż... z poziomu hufieca średniej wielkości... to też tak wygląda

Pzodrawiam

DJD