[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

Pon, 29 Maj 2006, 16:03:01 CEST

----- Original Message -----
From: "Marcin Skocz" <hrskocz w harcerstwo.net>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, 29 May 2006 15:44
Subject: Re: [Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

> Jak bawimy się takimi argumentami, to ilu ateistów (bez żadnej ideologii)
> stało się kiedykolwiek terrorystami albo barbarzyńcami w stylu Franco czy
> Mussoliniego?

Stalin? Hm... i jego nastepcy? Czemuz od razu "bez ideologii"?

Acha, co do Franco... To uważam jego umieszczenie w gronie "barbarzyńców" za
"lekka przesadę".

Ale chodzi mi o inna kwestię w dyskusji, z której zgrabnie usiłujesz zejść:

W dalszym ciągu nie odpowiedziałeś na pytanie - co jest podstawą normy
społecznej dla ateistów.

Co mam odpowiedzieć dziecku - "ateiście", gdy się zapyta, czemu ma byc
"dobry". Albo czemu kradzież jest zła, gdy go nikt nie złapie. Albo czemu ma
pomagać biednym.

Jaka jest podstawa tegoż działania?

Człowieczeństwo? Czy przestanie byc człowiekiem, gdy sobie te normy odpuści?
Nie. A zatem co? Marchewka i kij społeczeństwa? A jeśli normę zmienimy...??

Jaka jest podstawa tych norm, zapisanych chocby w PH, dla ateisty?

DJD