[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

Kamil Mirowski kamil.mirowski w w.tkb.pl
Pon, 29 Maj 2006, 16:13:47 CEST

From: "Dominik Jan Domin" <djdomin w biol.uni.torun.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, May 29, 2006 4:03 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

A może po prostu dlatego, że tak się nie robi, bo żyje się wśród ludzi i
nikt nie chce aby robiono mu krzywdę. Dziecko nie chce aby go krzywdzono,
więc nie powinno krzywdzić.

Czyżbyś Dominiku nie krzywdził, nie kradł itp. _TYLKO_ dlatego, że uważasz,
że czeka Cię za to kara?
Bo widzisz, ja - ateista bez Twojego kręgoslupu moralnego - w życiu nigdy
nie ukradłem i nigdy nie skrzwydziłem człowieka (nie specjalnie). Nie
dlatego, że czekałaby mnie za to kara - bo w Polsce bezkarność jest
powszechna, ale dlatego, że staram się w życiu być dobrym człowiekiem.
Czemu nie potrafisz zrozumieć, że ateista może mieć (ba! nawet musi!) system
wartości? Czemu nie potrafisz zrozumieć, że ateista może być dobrym
człowiekiem bo tego chce, a nie dlatego, że czuje 'boży bat' nad głową?
Proszę, powiedz mi, że jesteś dobrym człowiekiem bo tego chcesz a nie
dlatego, że się boisz kary...

Kamil