Re: OT Systemwartości [było: Re: [Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40]

Pon, 29 Maj 2006, 17:55:19 CEST

----- Original Message -----
From: "Kamil Mirowski" <kamil.mirowski w w.tkb.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, 29 May 2006 17:36
Subject: Re: OT Systemwartości [było: Re: [Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom
19, Numer 40]

> Nie jestem idealny. Mam swoje wady jak każdy. Staram się je zwalczyć.
> Staram się być dobrym człowiekiem. Stram się być coraz lepszym. System
> uniwersalnych wartości chrześcijańskich jest mi bliski i odpowiada temu w
> jakim duchu zostałem wychowany. Pomijam jednak wiarę w Boga. Nie staram
> się być dobrym człowiekiem ze strachu przed ogniem piekielnym.

My tez nie. Jest róznica między niewolnikiem a wolnym, który wybiera słuzbe
Bogu - dla Boga, a nie ze strachu.

>Staram się nim być - by drugiemu człowiekowi, który żyje obok mnie - żyło
>się lepiej.

Co to znaczy "lepiej"??

>Nie można dzielić ludzi na złych i dobrych za kryterium obierając wiarę lub
>niewiarę.

Nikt ich - poza twoimi wyobrażeniami i brygada moherowych beretów - tak nie
dzieli. A już nikt na tej liście dyskusyjnej.

> Coś mi się jednak widzi, że nie wszyscy to rozumieją...

Nie, to Ty nie rozumiesz.

Nie mówię, ze ateista jest dobry czy zły, bo wierzy lub nie.

Pytanie jest o źródło, o podstawę okreslenia "dobry" lub zły".

Czemu tych "syfiarzy" z Błoni uważach za "złych"? Na podstawie jakiej normy?
A moze oni, na podstawie jakiejś swojej normy, postepowali słusznie? Jka
jest podstawa norm?

DJD