[Czuwaj] System wartości

Aleksander Senk senk w post.pl
Pon, 29 Maj 2006, 19:49:14 CEST

Dominik Jan Domin napisał(a):
> Nie spłycam. Szukam i się pytam, bo go nie znam.

Oj, Dominiku...
Twoja forma szukania, pytania i poznawania jest bardzo specyficzna i
bardzo... rozbrajająca.
Odczuwam jej niezwykłość nawet wtedy, gdy tylko referuję zasady systemu
etycznego, którego sam nie podzielam.

Cieszę sie, że ten fragment, ktory zaczyna sie od slow:
Sęk w tym, że takie systemy myslenia - zwlaszcza racjonalistyczny i
liberalny - gdy są konsekwentnie wprowadzane, prędzej czy później
muszą "zetrzeć sie" z systemem etycznym wywodzącym sie z
chrześcijańskiej wizji swiata i ludzkich uprawnień.

bardzo Ci sie podoba.
:)

Pozostane zatem przy wygłoszeniu tego pogladu i sugestii, by to raczej
ów kierunek myslenia w tej dyskusji przyjąć.

pozdrawiam
olek

ps. A jednak nie powstrzymam sie: ;)
1. Ja twierdze, ze jest spojny, bo go znam nieco. A Ty twierdzisz, ze
jest dziurawy, bowiem...?
2. Dylematy etyczne, Dominiku, występują w kazdym systemie etycznym.