[Czuwaj] System wartości

Piotr Bentkowski bentko w poczta.fm
Pon, 29 Maj 2006, 22:45:34 CEST

> Nie podważaniu. Poznaniu, bo ja czuję pustkę.

Mnie kantowskie wyprowadzenie moralnosci tez jakos nie wystarcza aby
umotywowac swoja wole prowadzenia moralnego zycia. Nie wystarcza, choc
jest to sytem wenetrznie spojny i logiczny, no, tak po prostu nie
wystarcza... Tak jak Admiral napisal, ze jakos "nie czuje czaczy" co do
wiary, tak ja nie "czuje" takiej "moralnoci racjonalnej". Jakos moj
umysl jest w tym wzgledzie ograniczony.
  Sek w tym, ze widze tendencje do wyciagania "wnioskow" z tego "nie
czucia" innego swiatopogladu i budowanie na na tym "nie czuciu" jego
obrzazu. Własnego jego obrazu.

Pozwole sobie wrocic to juz raz przeze mnie postawionego problemu. Mlody
czlowiek, choc pozytywnie nastawiony do i zycia trzymajacy poziom,
wlasnie "czuje pustke". I co? Powiemy mu: brachu, przykro nam, ale u nas
nie masz czego szukac. A wlasnie moze w harcerstwie, chocby po przez
kontakt z innymi pozytywnie nastawionymi ludzmi, uda mu sie ta pustke
jakos zapelnic?

   Piter.

INTERIA.PL dla kobiet... >>> http://link.interia.pl/f193b