[Czuwaj] OdpowiedźRe:Niezwykłespostrzeżenia Szumyka

Bartek Szumski szumyk w poczta.onet.pl
Śro, 31 Maj 2006, 11:15:06 CEST

From: "Aleksander Senk" <>
> Wiesz co, Bartku...
> Wyraziles bardzo ostry, zaskakujący i niesprawiedliwy.
> Sad, ktorym strzeliłes do samobójczego gola tym, ktorzy starali sie
> wykazac, ze osoby niewierzące moga wykazywac sie szacunkiem wobec
> wierzących i ich wiary.

To twoje subiektywne odczucie - ja mam inne.

> Wykazales przy okazji rażącą nieznajomościa tematu, na który zabrałes
> glos.
> Swojej opinii ani nie wycofales, ani nie podjąłes próby uzasadnienia.
> Nie odpowiedziales na zadne z pytan, ktore Ci zadalem w sprawie Twoich
> "doswiadczen z wierzacymi".

Odpowiedziałem i uzasadniłem, być może nieodpowiada ci forma i treść, ale to
inna bajka.

Staram się również nie zarzucać komukolwiek "nieznajomości tematu" bo to już
osobista wycieczka.:(

> W zamian czynisz zarzuty, ze "zmieniamy" temat czy "wznosimy sie
> niebotycznie w swoich wypracowaniach".
> Czyli kpina i argumenty ad personam.

Jaki poziom dyskusji taka odpowiedź - masz rację miejscami zbyt "ad
personam" niepotrzebnie.
Człowiek nie jest doskonały - obiecuję poprawę :)

> A ja starałem sie bronic przed nieslusznymi atakami także osoby, których
> systemu wartosci ani spojrzenia na role Boga w harcerstwie nie podzielam.
> I co z tego mam? :)
> olek

Z tego masz moją odpowiedź - liczę że tym razem przeczytasz ją uważniej.
I prosze nie staraj się bronić osób których systemu wartości i spojrzenia na
Boga nie podzielasz - obronią się same :)

Wracając do meritum - moja odpowiedź. Oto ona:

Olku Senku !
Nie umiem na razie w tej dziwnej dyskusji zrozumieć może na ile twoje
poglady są różne od DJD
Nie mam też zamiaru dyskutować z tezami typu " w holandii pedofile się
organizują w partię" czyli ".... ???"
bo nie wiem jaki ma to związek z harcerstwem i naszą dyskusją - ja nie widzę
żadnego (sensownego).

Zacznijmy może więc od początku.
Przepraszam jeśli za ostro odpowiedziałem Tobie, ale wypowiedzi Dominika
zbyt mocno podniosły mi ciśnienie krwi,
zresztą widząc maila M44 widzę ze nie tylko mnie :)

Najpierw Teza - jaka jest i o czym dyskutujemy.

Ja pozwolę sobie postawić własną
ZHP w przeciwieństwie do innych organizacji harcerskich w Polsce nie tylko
pozwala aby członkami harcerstwa były osoby "poszukujące" ale również osoby
deklarujące się jako "ateiści", co więcej pozwala aby takie osoby były
instruktorami harcerskimi - i traktuje to jako wartość pozytywną, gdyż jets
otwarte na wszystkich którzy postępują zgodnie z PH i PH.

I teraz problem o którym mowa - Jak ateiści "pełnią służbę Bogu" ?
Ano moja odpowiedź jets że tak samo na ogół jak harcerze wierzący tylko nie
uczestniczą w dobrowolnych przecież np. uczestnictwach w mszach świętych.
Bo przecież służba Bogu to nie jest chyba religijność polegająca na
chodzeniu na mszę, tylko można różnorodnie pełnić tą służbę.
I nie widzę róznicy pomiędzy ateista a osobą niewierzącą w działaniach
harcerskich takich jak: "Biała Służba", pomoc bliźnim (w tym skautowy dobry
uczynek), praca nad sobą itd.

Wyjaśniłem coś ? Mam nadzieję że tak.

Z braterskim Czuwaj !

Szumyk