[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 72

Śro, 31 Maj 2006, 15:52:49 CEST

----- Original Message -----
From: "Piotr Kołodziejski" <mlodytm w poczta.onet.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, 31 May 2006 15:20
Subject: [Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 72

> Yh. Znowu zaczynamy się kłócić.
>
> Dominiku - szczerze powiedziawszy nie wiem dlaczego podałeś link do tego
> artykułu. Jest bulwersujący, to prawda. Ale jak to się ma do poruszanego
> przez nas tematu? Mam nadzieję że nie miałeś zamiaru porównać tamtej
> sytuacji do naszej.

Absolutnie nie chciałem porównywać tamtej sytuacji do naszej.

Chciałem sie zapytać o cos zupełnie innego. O to, jak rozpoznawać, co to
jest dobro, co to jest zło. Jak tego nauczyć naszych harcerzy. Oni kiedyś
pójdą w świat, czyż nie? W większości nie będą abstynentami. Znikna z
naszych wpływów. Jedyne, co mozemy - nauczyć ich rozpoznawać, co jest dobre,
a co złe. Jak?

Skąd mają wiedzieć, ze propozycje młodzieńców z MW niekoniecznie sa do
podchwytywania? I ze propozycje jak w tamtym linku - również?

> [...]
> WSZYSTKICH. Ja przyjąłem wartości, na których ZHP się opiera i zostałem
> harcerzem, a później instruktorem. Czy robiąc to naruszam statut? Myślę że
> nie. Jeżeli ktoś jest na tyle pewien, że nie wierząc w Boga nie jestem
> harcerzem czy instruktorem - mamy odpowiednie organy wyciągające
> konsekwencje z łamania statutu, prawda? Dlaczego więc do tej pory nie
> słyszałem o ani jednym przypadku usunięcia kogoś z ZHP ze względu na takie
> a nie inne poglądy religijne?
>
> Czy będąc członkiem i instruktorem ZHP a jednocześnie osobą niewierzącą -

Ile razy, mam pisać Piotrze, że nie jest ważna sprawa "czy jestem wierzący",
tylko - "czy mam szczerą wolę pełnic służbę Bogu"?

A to sa dwie różne rzeczy.

Jesli to Ciebie pocieszy, to oświadczam, ze i dla pewnej częsic osób
deklarujących sie jako "wierzący" - nie widze miejsca w ZHP - ze względu na
brak chęci służby Bogu.

DJD