[Czuwaj] podobnie bylo z PTTK

Piotr Kowalski szare.szeregi w wp.pl
Śro, 1 Lis 2006, 19:27:25 CET

Marcin Wojtczak napisał(a):
>  a na czym maja niby polegać te skoordynowane działania na terenie
> wojewodztwa?
> udział w kademiach ku czci?
> w mojej chorągwi większość imprez chorągwianych jest robiona przez hufce,
> największa stałą imprezę harceską robi samodzielnie hufiec Mokotow

Koordynowanie może i powinno polegać na pomocy słabszym hufcom przez
hufce mocniejsze. W choragwiach powinni być światli i odpowiedzialni
ludzi, którzy pomogą tym ze słabszych hufców znaleźć odpowiednich ludzi,
pomóc dotrzeć do dobrych materiałów itp.

> a pozyskiwanie środków?
> czy chodzi o to, że komendant chorągwi ma swoimi wpływami spowodować,
> że pieniądze będa przyznawane na projekty harcerskie, a nie na najlepsze?

Nie. Powinno chodzić o to, że chorągiew jest w stanie przygotować,
wdrożyć, zrealizować i rozliczyć projekt dla całego województwa.
Większość środków z funduszy unijnych to będą (lub już są) środki
wydawane w regionach. Szanse wniosku, którego zasięg dotyczy całego
województwa są znacznie większe niż wniosku składanego przez jeden albo
nawet kilka hufców. Oczywiście tu także zakładam, że w chorągwiach są
kompetentni i odpowiedzialni ludzie. Wiem, że w kilku tak jest i wiem
też, że w wielu tak nie ma.

> poza tym, jakoś woloalbym powierzyć to zadanie komuś w ramach
> kontraktu, z wynagrodzeniem zaleznym od pozyskanych pieniędzy, a nie
> instytucji, która duzo kosztuje  nawet jak nic nie robi

Kiedy będzie działała podwójna osobowość, chorągwie będą dysponować
zaświadczeniami o niezaleganiu i będą chciały i potrafiły pisać wnioski
o środki z funduszy strukturalnych to będą mogły spokojnie przygotowywać
takie projekty, które nie tylko pozowlą na finansowanie obsługi w
chorągwiach ale i etaty w hufcach.
> obsługe księgowa ufców zaś mkoga prowadzić normalne firmy rachunkowe,
> a jesli księgowi z chorągwi są przekonani, że zrobią to taniej i
> lepiej niz  inni, to przecierz mogą ząłożyć firme obsługujacą
> pobliskie hufce, a może także inne organizacje lub firmy.

Doświadczenia kilku chorągwi pokazują, że nie ma takiego biura
rachunkowego, które radzi sobie z obsługą harcerzy. Chociaż często z
winy harcerzy. Nie oznacza to bynajmniej, że bronię takiej sytuacji jak
w stołecznej gdzie zatrudnione są jakieś hordy księgowych.
> Marcin Wojtczak

Pozdrawiam

Kowlak