[Czuwaj] podobnie bylo z PTTK

Marcin Wojtczak majcin w autograf.pl
Czw, 2 Lis 2006, 08:16:16 CET

Piotr Kowalski napisał(a):
> Doświadczenia kilku chorągwi pokazują, że nie ma takiego biura
> rachunkowego, które radzi sobie z obsługą harcerzy. Chociaż często z
> winy harcerzy. Nie oznacza to bynajmniej, że bronię takiej sytuacji
> jak w stołecznej gdzie zatrudnione są jakieś hordy księgowych.
a czemu biura rachunkowe nie radzą sobie z obsługą harcerzy, a dają
sobie radę z innymi podmiotami zycia gospodarczego?
czy czasem nasza wyjątkowość nie wynika z absurdalności przepisów
wewnętrznych, które zafundowali nam bardzo wazni druhowie z  władz
centralnych?

pracuuję z młodzieżą w kilku innych instytucjach, rozliczam dotacje z
róznych instytucji państwowych i samorzadowych, i nigdzie nie spotkałem
się z taką ilością  biurokracji jak w ZHP, mimo, że w harcerstwie
roliczam się zasadniczo z pieniędzy wpłaconych lub zarobionych przez
harcerzy, a traktowany jestem jak złodziej, który chciałby ukrać
pieniądze z kasy hufca.

Marcin Wojtczak