[Czuwaj] Kandydat z ZHP

Czw, 2 Lis 2006, 11:04:06 CET

----- Original Message -----
From: "TOGRO.pl" <togro w togro.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, November 02, 2006 10:22 AM
Subject: RE: [Czuwaj] Kandydat z ZHP

Jedna z takich korzysci będzie fakt, ze komendant tego hufca będzie zasiadal
w samorzadzie i miał realny wplyw na relacje samorzad - harcerstwo.
Jeśli kandydatura nie budzi watpliwosci czlonkow demokratycznie wybranej
komendy, to można uznac, ze nie budzi zastrzezen. Nie zastanawiam sie co z
patologiami, bo to nie ten temat. Nie znam tego czlowieka, ale mimo to
potrafie mu zaufac, ze nie jest osoba, która chce pograzyc harcerstwo na tym
terenie.

PC=====================================
Tu nie chodzi o patologie, bo to "inna bajka".
Wystarczy że komenda jest z "danej opcji samorzadowej"
a 1/4 instruktorów hufca jest przeciwna tej opcji.
Chcesz przenosić te róznce na poziom hufca ?

To że komendant hufca ZHP popierany przez struktury ZHP
będzie nim nadal po wybraniu na radnego, może odbijać się
czkawką. Masz pewność że jesli będzie głosował
(jako "komendant ZHP")
za lub przeciw jakimiś kontrowersyjnym decyzjom samorządu
to nie będzie miało zadnego wpływu na postrzeganie ZHP ?

> PC====================================
> To nie jest JEJ (komendy) tylko hufca, podobnie jak
> www.zhp.pl nie jest stroną GK lecz ZHP.
> Ato chyba nie do końca to samo ?

Pewnie, ze nie to samo, bo my (hufce) nie mamy wplywu na to, co dzieje się
na stronie glownej ZHP, a GK chce mieć wplyw na to, co dzieje się na
stronach hufcow? Trzeba było nie wyrzucac hufcow z serwera ZHP. Wtedy
relacje bylyby inne.

PC====================================
Właścicielem praw do domeny www.zhp.pl jest ZHP, czyli GK ZHP.
Więc ....

> PC=======================================
> Rozumiem że zakładasz iż rodzice wszystkich harcerzy i zuchów
> są zwolennikami tej samej "opcji samorządowej" (czytaj politycznej) ?

Ja tego tak nie czytam. Dla mnie samorzad nie rowna się polityka.
Może zyje w szczesliwym miescie (Jozefow), ale u mnie glosuje się na ludzi,
a nie na partie.

PC========================================
Może tak, może nie................

> PC====================================
> Mylisz różne sprawy. Sam osobiscie wspierałem instruktorów
> harcerskich,
> w kampaniach wyborczych do samorzadów lub parlamentu
> ale robiłem to jako ja, nie jako komenda hufca, czy nawet jako szczep.
> Moze dla Ciebie to nie jest różnica ale dla mnie jest.

A ja pisze o tym, ze ZHP powinno popierac swoich ludzi do wladz
samorzadowych.
I piszac ZHP mam na mysli wszystkie jej struktury.
Bo potem jest tak, ze do wyborow to radz sobie sam, ale jak już tam jestes,
to MASZ OBOWIAZEK wspierac ZHP.

PC=========================================
A to niby dlaczego ?
Mandat radnego/posła jest tzw. mandatem wolnym,
więc obowiązku takiego nie ma.

> PC====================================
> Nie wiem co zrobi GK ZHP
> ale zwróć uwagę że sposób prezentowania na stronie hufca
> jest praktycznie sposobem prezentowania reklamy wyborczej
> PŁATNEJ
> Choć tu rozumiem że jest to reklama bezpłatna ?
> Czy tylko dlatego że tego kandydata komenda hufca zna
> a innych nie ?
> A moze inni są o wiele lepsi ?
>
> Ponadto oficjalna strona hufca ZHP nie jest stroną "prywatną"
> Ona nadal pozostaje jedną z wielu "podstron" CAŁEGO ZHP.
> Czy to oznacza że ZHP jako całość podziela poglady samorzadowe
> [...]

Może ja nieuwaznie patrzylem, ale ja tam nie widzialem pogladow, a tylko
czlowieka.
Czlowieka, którego popiera lokalna struktura ZHP.
Czy ma prawo popierac tego czlowiek i jego starania o zasiadanie w
samorzadzie?

PC======================================
Popiera go władza danej struktury.
Czy popieraja go członkowie tej struktury tego nie wiemy.
Moim zdaniem jesli choć część jej członków (lub rodziców)
jest przeciwna to moim zdaniem nie ma prawa.

A może powinno być tak, ze przedstawiciele ZHP powinni z urzedu zasiadac w
samorzadach, albo być do nich zapraszani?
Jako komendant hufca byłem często zapraszany na spotkania komisji rady
miasta. Uwazam, ze to dobra praktyka, ale może nie wszedzie tak jest i
trzeba to zmieniac od srodka?

Ja też jestem zapraszany na posiedzenia rady dzielnicy
oraz komisji oświaty zarządu dzielnicy.
Ale czy to oznacza że powinienem startować w wyborach ?

Czesław