[Czuwaj] Kandydat z ZHP

Czw, 2 Lis 2006, 11:29:30 CET

----- Original Message -----
From: "TOGRO.pl" <togro w togro.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, November 02, 2006 10:09 AM
Subject: RE: [Czuwaj] Kandydat z ZHP

Tak to rozumiem. Może to kontrowersyjne podejscie, ale uwazam, ze
kandydowanie do wladz samorzadowych nie jest dzialalnosci POLITYCZNA.

PC=================================
Nie tyle kontrowersyjne ile wygodne.
Politolodzy przyjmują jako podstawową definicję polityki,
stworzoną przez Maksa Webera.
Definiuje on politykę jako dążenie do udziału we władzy
lub do wywierania wpływu na podział władzy,
czy to między państwami, czy też w obrębie państwa,
między grupami ludzi, jakie to państwo tworzą
(Max Weber - Polityka jako zawód i powołanie, Kraków 1998).

Pytanie drugie: Czy kandydowanie w wyborach samorzadowych komendanta hufca
jest dzialalnoscia polityczna już samo w sobie? Czy poinformowanie o tym na
stronie hufca jest wykorzystaniem struktury lub symboli ZHP do prowadzenia
dzialalnosci politycznej?

PC==================================
Oczywiście że jest działalnością polityczną.
Czy to sie Ci podoba czy nie po wyborach (lub jeszcze przed)
i tak wejdzie miedzy trzyby relacji miedzy partyjnych
Takie są realia.

Pytanie trzecie: Czy hufiec (komenda?) ma prawo poprzec komendanta w
wyborach samorzadowych?
Nie.
Bo robi to wbrew tym członkom hufca który sa przeciwni
"opcji samorządowej" reprezentowanej przez komendanta.

Dlaczego nie odniosles się do mojej wypowiedzi na temat umieszczania na
stronie glownej ZHP materialow od kandydatow na prezydenta? Uwazasz, ze GK
może, a hufiec już nie?
Zanim Szumyk odpowie to ja napiszę że ani GK ani KH

Czesław