[Czuwaj] Wybory samorzadowe i kandydaci harcerscy

Rafal Bednarczyk komendant w jamboree2007.zhp.pl
Czw, 2 Lis 2006, 15:14:26 CET

Witam wszystkich,

Rafal Suchocki byl uprzejmy nie zgodzic sie ze mna
i napisac:
> [...]
> jakikolwiek instruktor (czy to komendant Hufca, czy kto inny)
> może kandydować do władz samorządowych. Pamięć mnie myli -
> czy nie pisał o tym śp. Stefan Mirowski?
> (
> nie mam akurat "Stylu Życia" pod ręką). Nie wyobrażam sobie
> jak mamy realizować ideały społeczeństwa obywatelskiego,
> samemu nie korzystajac z możliwości wpływania na naszą
> wspólnotę lokalną i czynnego angażowania się w jej działania,
> jaką dają wybory samorządowe. I dlaczego akurat ludzie,
> którzy zostali wychowani na dobrych obywateli mają być takiej
chyba troszeczke dodales sp. hm Stefanowi - on nie pisal
o kandydowaniu komendantow i innych widacych funkcyjnych
zwiazku, np. przewodniczacych tylko o instruktorach
harcerskich. A to dosc istotna roznica.

Bo komendant hufca, choragwi, naczelnik, przewodniczacy,
a do tego czlonkowie ich komend to bardzo specjalni
instruktorzy harcerscy - to wyraziciele glosu ZHP
na odpowiednich poziomach. I dlatego ich osoby sa kojarzone
z calym ZHP zawsze niezaleznie od tego czy sa na spacerze,
czy w Sejmie, czy w magistracie. Dlatego wlasnie pelniac
kluczowe dla zwiazku funkcje nie powinni ich mieszac
z inna dzialalnoscia - chcesz byc radnym to zrezygnuj z bycia
komendantem hufca.
Zauwazcie, ze panstwo rozwiazuje to prosto: chcesz byc
ministrem to zrezygnuj z zasiadnia we wladzach fundacji
itp.

Pomijajac ewidentny watek konfliktu interesow pozostaje
jeszcze problem zwyklego braku czasu - ilez to legend
krazy o roznych komendantach radnych czy poslach,
ktorzy komendantami bywali od wielkiego dzwonu.
Nie lepiej to skupic sie na jednym obszarze sluzby
spolecznej jaka jest komendantowanie?

I dlatego tez zgadzam sie z Rafalem Suchockim i tez:

> Dlatego też jest za "chuchaniem na zimne".

pozdrawiam
R. Bednarczyk
hm Rafal Bednarczyk
komendant kontyngentu