[Czuwaj] Re: Naprawa ZHP - robi sie dlugie

Pią, 3 Lis 2006, 13:25:36 CET

----- Original Message -----
From: "TOGRO.pl" <togro w togro.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, November 03, 2006 12:59 PM
Subject: RE: [Czuwaj] Re: Naprawa ZHP - robi sie dlugie

To ja już nie mogę wypowiadac się na liscie?
Przepraszam. Już wiecej nie będę. Chyba, ze mnie jakis temat zaintersuje
:-)))

PC===============================
Możesz, możesz..
Po prostu mnie lekko rozśmieszyłeś swoim pytaniem ;-))))

> Dzisiaj, wysłanie wiadomości do 1.000 odbiorców czy też do 17
> zajmuje tyle samo czasu i kosztuje tyle samo pieniędzy, więc
> funkcja redystrybucyjna jest zbędna.

Chyba, ze wysylamy materialy papierowe, typu plakaty na DMB, 1%, czy cos
podobnego, gdzie hufce mogą odebrac to z choragwi, a nie jechac do GK.
Chyba, ze GK uczyni niektóre hufce miejskiem takim centrum dystrybucji
przesylek... :-)

PC====================================
A po co mają hufce odbierać z choragwi ?
Suma kosztów poniesionych przez hufce jest większa
niz przy wysłyłe bezposredniej.
Wcale nie musza jechac do GK.

> [...]
> mazowieckiej, ale dam garść przykładów:
>
> - mimo, że posiadam złotą okk, chorągwiany zespół kadry
> kształcącej nigdy nie zwrócił się do mnie (ani do drugiej
> osoby z chorągwi która posiada ZOKK) o pomoc w organizacji
> jakichkolwiek szkoleń. Dlaczego? Bo żadnych nie organizuje -
> poza kursem zastępowych (SIC!) przybocznych i drużynowych...
> Kursy takie robimy sami w hufcu (z wyjątkiem zastępowych -
> które są prowadzone przez szczepy i drużyny) i zapraszamy do
> udziału instruktorów z hufców ościennych. Trwa to latami i
> okazało się, że bez chorągwianego ZKK da się żyć.

Zgadzam się, ze można. Powiedz jednak szczerze jak często proponowales
choragwi swój udzial w organizacji kursow?

PC==============================
Nie wiem co odpowie Rafał ale moim zdaniem w mazowieckiej
chyba nie ma zbyt wielu posiadaczy złotej OKK.
Wiec jesli nigdy jemu nie zaproponowano to tez "trochę" dziwne.

> - środki które pozyska chorągiew, wydawane są w chorągwi. To
> powoduje, że rosną wydatki chorągwi (bo granty trzeba
> rozliczyć) i jest potrzeba pozyskiwania kolejnych środków.
> Które w związku z rosnącymi zadaniami chorągwi są wydawane w
> chorągwi. Co my mamy z tego? Czy dalibyśmy radę bez chorągwi?
> Za te kursy zastępowych organizowane przez chorągiew i tak
> trzeba płacić i jeszcze być wdzięcznym, że kochana chorągiew
> coś takiego dla nas organizuje. Fakt, że dla hufców z naszej
> chorągwi kursy są tańsze, ale i tak (po zniżce) są droższe
> niż te organizowane przez np. nasz hufiec.

To kto bierze udzial w tych kursach? Skoro hufce same je sobie organizuja?

PC==============================
Podejrzewam że w wiekszości, biora w nich osoby z "nibyhufców"
oraz z tzw. "hufców przy KCh".

> - finanse. Nasza księgowa robi wszystko. Opisuje faktury,
> robi zestawienia, zamyka teczkę i przekazuje dokumenty do
> chorągwi. Gotowe. Co jeszcze z tymi dokumentami robi
> chorągiew - nie wiem. Ale wiem, że bierze za to pieniądze za
> "obsługę".

To popros o wykaz prac prowadzonych przez choragiew. Przeciez dostajecie
note ksiegowa za obsluge... Nie dostajecie? To na jakiej podstawie placicie?

PC=====================================
Dostają notę z trescią:
Za stałą obsługę finansową w miesiacu ............
(prowadzenie pełnej księgowości hufca, przyjmowanie sprawozdnia hufca,
 rozliczanie dotacji, księgowanie raportów kasowo-bankowych,
odprowadzanie podatków, w tym VAT,
rozliczanie roczne umów o pracę, umów zlecenia i innych)

I co z tego wynika ?
Nic.
(uwierz na słowo staremu ksiegowemu ;-)))  )

Czesław