[Czuwaj] Re: Naprawa ZHP - robi sie dlugie

Seascout seascout w go2.pl
Pią, 3 Lis 2006, 13:31:12 CET

::
::> A wracając do tematu. Problem chyba wynika stąd, że choć
::> zadania były określone już dawno, wiele chorągwi nigdy ich
::> tak naprawdę nie realizowało.
::
::To jest zupelnie inny problem.
::Wiele hufcow nie realizuje tego, co powinno, podobnie jak GK, ale o tym
nie
::rozmawiamy, tak?

Możemy. Trzeba by się pokusić o ocenę, ile % hufców nie realizuje swoich
zadań i ile % chorągwi tego nie robi...

Ciekawe co by wyszło. Ja stawiam w ciemno (intuicyjnie), że jest w ZHP 5
chorągwi, które działają prawidłowo we wszystkich obszarach.

Zapraszam do lektury ocen chorągwi i do analiz WBA.

::
::Zgadzam się, ze można. Powiedz jednak szczerze jak często proponowales
::choragwi swój udzial w organizacji kursow?

Raz. W czasie spotkania zwołanego w tym celu przez ówczesną komendantkę CSI.
Prowadziłem - na własną prośbę - analizę chorągwi do pisania strategii i
potem zajęcia na LAS chorągwianym. Analizę wyrzucono do kosza, potem nikt
się do mnie nie odezwał.

Tomek, Ty jakoś tak komunistycznie do tego podchodzisz. To nie jest tak, że
kształceniowiec ma siedzieć i czekać aż zgłoszą się do niego osoby chętne
pomóc. Jak zostałem szefem ZKK hufca, to pierwsze co zrobiłem, to spotkałem
się ze wszystkimi osobami, które posiadają OKK na terenie naszego hufca.
Przecież to oczywiste! Ja jednak oczekuję, że jeśli ktoś zgłosił swoją
kandydaturę do jakichkolwiek władz czy zespołów, to chce działać, a nie być
!
Zresztą - w czym miałem pomóc jak nie było planu kształcenia? I sorry, ale
zajęć na chorągwianym kursie zastępowych nie chciałem prowadzić. Nie
dlatego, że jakaś duma mi nie pozwala. Ale dlatego, że uważam, że
prowadzenie takich zajęć na szczeblu chorągwi psuje tę organizację.

::
::> - środki które pozyska chorągiew, wydawane są w chorągwi. To
::> powoduje, że rosną wydatki chorągwi (bo granty trzeba
::> rozliczyć) i jest potrzeba pozyskiwania kolejnych środków.
::> Które w związku z rosnącymi zadaniami chorągwi są wydawane w
::> chorągwi. Co my mamy z tego? Czy dalibyśmy radę bez chorągwi?
::> Za te kursy zastępowych organizowane przez chorągiew i tak
::> trzeba płacić i jeszcze być wdzięcznym, że kochana chorągiew
::> coś takiego dla nas organizuje. Fakt, że dla hufców z naszej
::> chorągwi kursy są tańsze, ale i tak (po zniżce) są droższe
::> niż te organizowane przez np. nasz hufiec.
::
::To kto bierze udzial w tych kursach? Skoro hufce same je sobie organizuja?

Dwa hufce w chorągwi sobie organizują. Reszta jeździ na te chorągwiane. A
ponadto w formach biorą udział różne dzieci. Nie wiem jakie, bo nie
interesowałem się innymi akcjami chorągwi niż harcerskie.

::
::> - program chorągwi. Nie mogę się wypowiedzieć, bo nic na ten
::> temat nie wiem.
::
::Ale zakladam oczywiście, ze probowales się czegos dowiedziec...

:)

::> Acha. Raz w roku robione są jakieś dni chorągwi. Byłem raz i
::> więcej nie chcę (oświecono mnie wtedy - że tu jest Polska i
::> tu się pije). Te same dni, czy tez rajd Wisła może robić
::> przeciętny hufiec.
::
::Skoro było tak jak piszesz, to zakladam, ze skierowals sprawe do Sadu
::Harcerskiego i poinformowales Naczelnika...

Bo mamy wolność poglądów. Nikt tam nie pił, a przynajmniej ja nie wodziałem.
Tylko w dyskusji nad trzeźwością, padły takie argumenty.

::> - finanse. Nasza księgowa robi wszystko. Opisuje faktury,
::> robi zestawienia, zamyka teczkę i przekazuje dokumenty do
::> chorągwi. Gotowe. Co jeszcze z tymi dokumentami robi
::> chorągiew - nie wiem. Ale wiem, że bierze za to pieniądze za
::> "obsługę".
::
::To popros o wykaz prac prowadzonych przez choragiew. Przeciez dostajecie
::note ksiegowa za obsluge... Nie dostajecie? To na jakiej podstawie
placicie?

Tomek, pobudka! Oczywiście że dostajemy noty! Za obsługę! Tylko co się za
tym kryje - nikt nie wie :)

::> Niemniej, nie można zapatrzeć się tylko na to co nie działa.
::> Są - moim zdaniem - chorągwie - które finansują kształcenie,
::> organizują kształcenie, mają dobre wsparcie metodyczne dla
::> hufców. Wspierają środowiska na swoim terenie. Może problem
::> polega na tym, że tych drugich jest za mało - i "złe
::> chorągwie wypierają te dobre".
::
::Dzieki. Pisze o tym od tygodnia.
::Zmieniajmy zle choragwie, a nie likwidujmy wszystkich, także tych dobrych,
::bo możemy wylac dziecko z kapiela.

Nie. Porozmawiajmy o docelowym modelu. Co jest lepsze dla ZHP. Nie
likwidujmy w ciemno, ale też nie trwajmy przy nich w ciemno. Potrafisz się
oddzielić i pomyślec o modelu abstrakcyjnym? Bez odniesień do Twojej czy
mojej chorągwi? Bo ja bym takie właśnie myślenie preferował...

::Zakladam, ze retoryczne. Ale jeśli masz watpliwosci - zadzwon. Pomoge Ci
ten
::problem rozwiazc... :-))))

Dzięki za zgodę na zadzwonienie. Czy w innych problemach też mogę
skorzystać? Koleżanka się rozwodzi, szuka rozwiązań tego problemu, mogę dać
jej Twój numer?

;)

Seascout