[Czuwaj] jeden schemat, było: o strukturze ze wschodu

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Śro, 15 Lis 2006, 22:21:03 CET

Mój znakomity kolega i adwersarz Michał Górecki napisał co następuje

> W żadnej organizacji nie spotkałem się z takim chaosem jaki u nas panuje.
>
> Istnieją drużyny w szczepach, bez szczepów, jednopoziomowe,
> dwupoziomowe, wielopoziomowe (nawet od Z do W).
> Nie wiadomo czy drużyna powinna się starzeć, czy nie, czy ludzie powinni
> przechodzić, czy nie, (...)
(...)
> Kiedy na różnych spotkaniach rysuję naszą strukturę, w połowie zaczynam
> się gubić, a moi słuchacze są zagubieni chyba od dłuższego czasu :)

Michale. Powiedz. Czy zależy ci na jednym, jedynie słusznym schemacie, że
jak drużyna to tylko w szczepie - wszystkie, bez wyjątku (albo
samodzielna, wszystkie bez wyjątku). Czy zależy Ci, by było wiadomo, i by
obowiązywało, że np. tylko wielopoziomowa, że np. zawsze ludzie powinni
przechodzić itd itd?

Nie znam Cię może bardzo dobrze, ale na pewno nie jest Twoim celem, by na
spotkaniach łatwo Ci przychodziło rysowanie struktury. Więc skąd potrzeba
jednego, obowiązującego szablonu? Chyba, że źle Ciebie zrozumiałem.

Pozdrawiam z wyrazami sympatii

Czuwaj!

Darek Brzuska
drużynowy
254 Warszawska Drużyna Harcerska "Matecznik" im. Janka Bytnara "Rudego"
Drużyna samodzielna, na poziomie harcerskim, choć pojedyncze sztuki hs są,
nie licząc przybocznych. W niedalekiej przyszłości być może w szczepie, o
ile proponowane zasady istnienia Szczepu okażą się korzystne dla rozwoju
drużyny (i dobrego samopoczucia drużynowego MSPANC).
Hufiec ZHP Warszawa-Żoliborz