[Czuwaj] O naprawie ZHP - wizja g00rka a moja

Aleksander Senk senk w post.pl
Pon, 2 Paź 2006, 09:16:13 CEST

Darek Mołodecki napisał(a):

> Wiem że  chodziło  ci o pozyskiwanie  kadry   z  dorosłych  o czym
> mówih goorek,

Chodziło o coś więcej.
Przypominam co napisalem:
> [...]
nie są przesiąknieci ideałami harcerskimi, a tylko mają wole
wykorzystania metody do ksztaltowania "dobrych obywateli"<<

A napisalem to dlatego, że jako jeden z argumentów przeciw abstynencji
(ktora przeciez mu wcale nie przeszkadza :D) g00rek wymienil brak
możliwości pozyskiwania dorosłej kadry.

40 letni drużynowych nie są - w moim odczuciu - ideałem z metodycznego
punktu widzenia. Ale jeżeli są to osoby, które wychowały sie w
harcerstwie, jeżeli są to osoby, które czują i wierzą w harcerskie
ideały i styl życia (i nie mówię teraz o zapisach ze statutu ZHP), które
żyją jakoś w zgodzie z tym stylem życia to... ok. Czasem bywa, że ma to
większą wartość niż konieczność rozwiązania drużyny.

Ale to nie do konca o tym była mowa, prawda?
Tylko o podporządkowywaniu naszych zasad kwestii pozyskiwania instruktorow.
To jest takie patrzenie przez pryzmat potrzeb organizacji i traktowanie
zasad czy idealow jako rzeczy bardzo wtornych.

pozdrawiam
olek