[Czuwaj] O tym "kogo wychowujemy"

Michał Górecki goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl
Pon, 2 Paź 2006, 12:06:44 CEST

Aleksander Senk napisał(a):
> Trudno mi czuć sympatie do takiej idei harcerstwa, ktora zaklada, że
> starsi wymyslają co jest dobre dla mlodych i ich potem sobie tych
> młodych rzeźbią na obraz i podobieństwo ustalonego wzorca.
Uff!

Bo ja już się przestraszyłem, że krążysz wokól tej idei. Całe szczęście
myliłem się.

Już chciałem ci zaserwować ks. Tichnera, który pisał przecież wyraźnie,
że wychowanie nie polega na wpajaniu wartości młodszym przez starszych,
tylko takie ich nauczanie, aby sami do tych wartości doszli.

ale to nie w tym wątku miało być, więc nie piszę więcej tu :)