[Czuwaj] Trzeźwość

Aleksander Senk senk w post.pl
Śro, 4 Paź 2006, 11:42:30 CEST

Michał Górecki napisał(a):

> Kurde Olek, a jak im przekażesz, że powinni słuchać się rodziców?
> Słuchając się swoich? Nawet jak masz jako instruktor 40 lat? :)
> A jak przekażesz im, że ściąganie jest złe? A jak przekażesz im, inne
> sprawy związane z ich wiekiem?

Czy nie zauwazasz roznicy miedzy problemem picia i niepicia a sluchania
rodzicow?

Kto - oprocz nas - mowi o tym, że MOZNA NIE PIC W OGOLE?
A kto o sluchaniu rodzicow?

Fakt - kwestia sciagania jest nieco podobna. BARDZO MALO KTO porusza ten
temat i dla mlodziezy jest niewyobrazalne, ze mozna nie sciągac. Stad
faktycznie - jezeli bysmy chcieli oddzialywac na temat niesciagania to
tylko niesciagajac samemu.
Jezeli sami sciagalismy - to, niestety, musimy sie pozegnac z ambicjami
wychowawczego wplywu w tej sferze.

I w tym wlasnie problem: jezeli ktos pije (chocby na trzeźwo... ale
pytanie za 100 pkt: ile można wypić, zeby byc trzeźwym? :D), to moze sie
pozegnac z ambicjami wychowawczego wplywu.
Moze juz tylko mowic... Owszem - swiadectwa to jest pewien wplyw
oddzialywania, ale swiadectwa tym skuteczniejsze, im w bardziej skrajnej
sytuacji byla osoba je skladajaca... A tak chyba dzialac nie chcemy? :)

> Dla mnie trochę na siłę, po to aby pokazać im wzór osobowy z
> instruktorów zmieniamy się w harcerzy, czy wędrowników!
> Jesteśmy dorosłymi osobami, pracującymi na różnych szczeblach
> organizacji, pełniącymi różne funkcje w ruchu. Nie możemy wszystkiego
> pokazywać przez przykład włąsny, bo mamy 30, 40, czy 60 a nie 15 lat!!

:)
Moze ci, ktorzy sie czuja juz na tyle dorosli i na tyle dojrzali, ze ich
PH nie musi dotyczyc nie powinni pracowac z harcerzami?

> Olek - liczba osób pragnących pracować w tej organizacji jest
> ograniczona. Liczba osób do tego dobrze się z różnych względów
> nadających - o wiele mniejsza. Ty tą grupę chcesz przeciąć jeszcze raz i
> to w stosunku 80/20. Nie mówię że koniecznie tyle, ale na pewno nie
> będzie to 50/50.

A Ty znowu mi o tej organizacji :)
Wazne, zeby ruch harcerski i jego idealy kwitly.
Co z tego, ze ZHP bedzie wielki, jezeli harcerskich idealow juz w nim
zabraknie?

> Dla mnie to utopia. I pamiętaj, że porównania do konkretnych drużyn tu
> nie mają znaczenia. Ja nie mówię o skali mikro tylko makro.

Skoro konkretne druzyny moga, to moze jest to i do zrobienia wsrod innych?
Moze w te strone warto isc? Patrzec, jak robily te srodowiska i starac
sie te rozwiazania wprowadzac u siebie?

A nie przekonywac wszystkich wokol, ze to nie dziala  i ze trzeba
zmienic, bo to naszej organizacji przyniesie wzrost liczebny? :)

pozdrawiam
olek