[Czuwaj] o piciu glownie do Olka

Śro, 11 Paź 2006, 12:00:27 CEST

----- Original Message -----
From: "admiral" <admiral w pomaranczarnia.org>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, 10 October 2006 12:58
Subject: Re: Re: Re: [Czuwaj] o piciu glownie do Olka

> Niestety tego typu literalne przekladanie zapisow Biblii jako normy dla
> naszego wspolczesnego dzialania nie jest dobre. To zupelne zubozanie jej
> przekazu. Abstrahuje bowiem od kontekstu historycznego, spolecznego (juz
> ci tu ktos wspominal o roznicach cywilizacyjnych). Wiecej o tym mozna
> przeczytac w swietnych ksiazkach prof. Swiderkowny.

Niestety, ostatnio straciłem zaufanie do tej pani.

http://breviarium.blogspot.com/2006/09/dyskusja-wok-klkania.html

i odpowiedź:

http://breviarium.blogspot.com/2006/09/profesor-widerkwna-w-oparach-absurdu.html

Cóż... Wszystkie argumenta sa dobre, kiedy popierają NASZA tezę.

A o piciu i wychowaniu...

Uważam, że - jako organizacja wychowawcz - winniśmy mieć taki zestawa
wymagań moralnych, który byłby trwały. To znaczy, ze ukształtowany harcerz -
HR, odchodząc z organizacji, nie rzucałby jednego czy dwóch (a może 10)
wymagań - drogowskazów - do kosza, bo "już może".

Uważam, ze naszym celem jest, aby przejał je jako swoje, trwałe i pożądane w
zyciu pozaharcerskim.

DJD

PS. Jakie one mają być - to już dłuzszy temat - i na moje - to dalsza część
dyskusji dopiero.