Re: [Czuwaj] bardziej o systemach wartośc, niżo piciu w wieku 45 lat

Pon, 16 Paź 2006, 12:12:08 CEST

----- Original Message -----
From: "Andrzej Rolewicz" <harc38 w op.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>;
"Darek Brzuska" <brzuska w mp.pl>
Sent: Monday, 16 October 2006 11:52
Subject: Re: [Czuwaj] bardziej o systemach wartośc, niżo piciu w wieku 45
lat

> Wymóg abstynencji lansowany między innymi przez elsów odbieram
> jako próbę "poprawienia" chrześcijańskiego systemu wartości przez
> wprowadzenie dodatkowych wymagań. Czas pokazał, że nie mieli racji.
> Abstynencja dzisiaj nie jest postrzegana jako sposób na wyplewienie zła na
> świecie.

Pamiętam (nie osobiście, aż tylu lat to nie mam) amerykańską przygode z
obowiązkową abstynencją. Nazwali to "prohibicja" i mimo ładnej nazwy
eksperyment nie wyszedł.

Eksperyment harcerski też nie wychodzi.

Aleksander Kamiński podczas pobytu we Francji popijał wino.

Patron Polskich Harcerzy bł. ks. phm. Stefan Wincenty Frelichowski miał
"problemy z tytoniem" podczas pobytu w seminarium.

Po prostu - abstynencja jest ekstra środkiem - ale dla pewnej, ograniczonej
liczby osób.

Pytanie - jak szeroko chcemy oddziaływać?

DJD