Re: [Czuwaj] bardziej o systemach wartośc, niżo piciu w wieku 45 lat

Pon, 16 Paź 2006, 13:20:09 CEST

----- Original Message -----
From: "czesiek.harcerstwo" <czesiek w harcerstwo.net>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, 16 October 2006 12:57
Subject: Re: [Czuwaj] bardziej o systemach wartośc, niżo piciu w wieku 45
lat

> na

> "Eksperyment harcerski" ?
> ;-))
>
> No dobra, ale jeśli już poruszyłeś kontekst historyczny (>US)
> to pewnie jesteś w stanie określić od kiedy
> "Eksperyment harcerski też nie wychodzi" ?
> I jakie to WÓWCZAS były tego przyczyny.

Do okresu przedwojennego sie nie mieszam, acz jak było - podane poniżej
przykłady dwu słynnych nazwisk to okres przedwojenny.

Potem była II wojna - równiez okres, kórego nie chce brac na tapetą - ze
względow na sytuacje wojny właśnie.

Potem okres panów druhów, który ciągnie sie do dziś (choć w mniejszym
natężeniu). I od panów druhów MOIM ZDANIEM należy zacząć. Od rygorystycznego
oddzielenia alkoholu od działalności harcerskiej. Czyli "jedno piwo na
obozie czy kursie" i "zasłuzonemu harcmistrzowi" mówimy "żegnaj".

> Ależ każdy z nas ma jakieś "problemy".
> Pytaniem jest co robi gdy zostanie mu zadane pytanie:
> "Co masz zamiar zrobić z tym problemem ?"

Dokładnie to samo uważam. I tu stawiam granicę. Obydwaj wielcy mieli zamiar
zrobić coś z tym - Kamiński przerzucił sie na wode do obiadu, Frelichowski
deklarował (jak wyszło - nie wiem) walke z paleniem.

I tu lezy wg mnie etap drugi - Co z tym zamierzasz zrobić? Czyli jeśli nic -
bo nie widze potrzeby walki albo nie chce mi się walki - mówimy panu
instruktorowi "zegnaj".

I ten etap bym rozszerzył. Nie tylko na abstynencję. Nikt z nas nie jest
ideałem. Ale jesli nie chcesz podążac drogą walki, powiem to po
chrześcijańśku - drogą krzyzową walki z grzechem i samym sobą - to
zrezygnuj. Nie bądź "grobem pobielanym".

> ograniczonej

> A jaka jest wg Ciebie ta "ograniczona liczba osób"
> w przypadku realnej abstynencji ?

A to pytanie jest do WBiA. Nie wiem, czy była robiona takowa analiza, ilu
instruktorów deklaruje (anonimowo) pełną abstynencję. Zdaję sobie natomiast
sprawę, że z niektórych miejsc musielibyśmy wymazać ZHP z mapy, wiele hufców
skurczyłoby się do związku druzyn. Są tego "plusy dodatnie" i "plusy
ujemne".

Tak więc ponowne pytanie - na czym nam - jako ogranizacji harcerskiej,
skautowej czy jak jej tam - zależy? Bo na razie panuje rozemłanie, ideowo
każdy w swoją strone rzepke ciągnie, a władze nie robią nic (tzn. robią,
ostanio zwołany jest jakiś Zjazd Programowy).

DJD