Re: [Czuwaj] korpus "harcmistrzów"

hm. Rafal M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Czw, 19 Paź 2006, 11:36:50 CEST

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, October 19, 2006 10:58 AM
Subject: Re: [Czuwaj] korpus "harcmistrzów"

> Mówiąc językiem rachunkowości menedżerskiej to dla mnie "czynnik
> nieważny".
>
> Nie rozpatrujemy go w tej kwestii. To nie jest kwestia prawa jako takiego,
> tylko innych przepisów, które są łamane, a także interpretacji ich przez
> sądy oraz wogóle wyciagania konsekwencji.
>
> Żadne prawo nic tu nie zmieni, jeśli władze odpowiednich szczebli nie będa
> reagowały. Nie dochodźmy do moralności, skoro przepisy, których łamanie
> jest o wiele latwiej udowadnialne - nie są egzekwowane.

Wydawalo mi sie, ze w drugiej czesci mejla bylo to napisane, ale moze
"interpretacja" jest niewlasciwa ;) Wiec napisze wyrazniej - non possumus!
Wladze powinny reagowac i tu nie jestesmy w naszym zdaniu ostamotnieni, co
widac po wpisach w petycji. Mam nadzieje, ze oddolne dzialania "szeregowych"
i nie tylko "szeregowych" instruktorow odniosa skutek i cos sie w koncu w
tej kwestii zmieni. I moze warto sprobowac mowic twardo "nie!" takim
postawom i dzialaniom i zachowac konsekwencje.

A kwestie moralne sa w tych przypadkach jak najbardziej na miejscu. Szkoda,
ze tego nie chcesz dostrzec. Bo jak dla mnie to zachowania takie, jak
opisane przez Rafala sa niemoralne! I jest to tez kwestia PH. Inne przepisy,
nawet wyzszego rzedu niz PH moga nam tylko pomoc.

Pozdrawiam
Viking-Szczecin