[Czuwaj] korpus "harcmistrzów"

Michał Górecki goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl
Czw, 19 Paź 2006, 22:53:22 CEST

hm. Rafal M. Raniowski HR napisał(a):
> A kwestie moralne sa w tych przypadkach jak najbardziej na miejscu.
> Szkoda, ze tego nie chcesz dostrzec. Bo jak dla mnie to zachowania
> takie, jak opisane przez Rafala sa niemoralne! I jest to tez kwestia
> PH. Inne przepisy, nawet wyzszego rzedu niz PH moga nam tylko pomoc.
Widzisz Rafał to jest tak - niezależnie od podejścia do kwestii
liberalizacji PH, 10 punktu, czy też innych spraw i kierunku rozwoju
ZHP, większość, znakomita większość znanych mi - dobrych - instruktorów
uważa sytuacje typu picie na wyjeździe harcerskim (szczególnie przy
wychowankach) za kompletnie naganne.

I wtedy chcę się skupić na tym, a nie wchodzić w dysputy na temat
"moralna strona picia alkoholu u cioci a 10 punkt prawa harcerskiego".
Bo wtedy znakomita część osób które do tej pory mają jasny pogląd
zaczyna się zastanawiać - część powie jestem za, inna że przeciw i
zacznie się typowa sprawa polska.

Tymczasem są pewne zachowania, które nie zahaczając naawet o moralność
są dla nas zupełnie naganne. Dlatego nawet nie chcę do nich mieszać P.H.
Nie trzeba. To o wiele prostsze. Bo przecież "sądzenie" wg P.H. samo w
sobie proste nie jest.