[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 24, Numer 50

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Wto, 24 Paź 2006, 08:13:33 CEST

> Mam lewicowe poglądy, liberalne też, trochę patriotyczne i prorodzinne,
> uważam się w dodatku za feministkę - i co?
> Wierzę w wolność człowieka i w to, ze weżmie za siebie odpowiedzialność.
> Nienawidzę polowań na czarownice.
> To niezgodne z Prawem harcerskim?

> Pozdrawiam

> Ewa

Jak dla mnie w pełni zgodne. PH nie zakazuje poglądów liberalnych,
które i ja wyrażam. Wręcz je gloryfikuje w swej ogólnej wymowie brania
swych spraw we własne ręce, bycia czynnym na rzecz społeczeństwa itp,
itd.
PH nie zakazuje tez poglądów lewicowych, namawia przecie i wręcz
nakazuje służbę na rzecz drugiego człowieka.
A w szczegółach swych w ogóle nie odnosi się do spraw związanych z
poglądami na świat. Chociaż znam takich, którzy gotowi są wywieść z
punktów PH i założeń ideowych skautingu oraz harcerstwa tezę, że dla
lewicy w naszych szeregach miejsca nie ma, bo nas interesuje tylko
Bóg.
(To w wielkim i trywialnym skrócie. Lecę do pracy i nie mam czasu
mocniej rozwijać myśli, a poczułem się wywołany do odpowiedzi, bo
rozmowa o lewicowości wyszła przy okazji mojej wypowiedzi na temat
Broniewskiego, którego w ogóle nie oceniam za jego poglądy, co
chciałem niniejszym oświadczyć, skoro niektórzy z szanownych
uczestników CZUWAJA odebrali może inaczej).

--
Pozdrowienia,
phm. Piotr Giczela HR