[Czuwaj] hufiec Miastko, chorągiew gdańska, 1%

Paweł Dudzik dudi w post.pl
Pią, 27 Paź 2006, 08:29:18 CEST

> Trzy razy wpłaciłem już swój 1% na ZHP.
[ciach]
> Ponownie uczyniłem to przed paroma dniami - oba pisma pozostały bez
> odpowiedzi. Oczywiście wielokrotnie rozmawiałem z komendantką
> hufca - twierdzi, że nie wie o wpłatach na rzecz ZHP Człuchów (nie ma
> dostępu do wyciągów itp)
[ciach]

> Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie się zwrócić, aby uzyskać tegoroczny 1% ?

KROK 1

Statut ZHP
§ 41
1.      Władze ZHP sprawują nadzór nad działalnością odpowiednich władz
niższego stopnia.
2.      W razie prowadzenia działalności niezgodnej z prawem, Statutem
ZHP, uchwałami lub decyzjami władz ZHP, władza ZHP wyższego stopnia może
zawiesić odpowiednią władzę niższego stopnia na okres nie dłuższy niż 6
miesięcy.

Czyli skierować oficjalnie sprawę do GK (najlepiej z kopiami wysłanych
pism i oświadczeniem o braku odpowiedzi na nie)

KROK 2

Jeżeli to nie pomoże skierować sprawę do organu nadzoru:

Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie
Rozdział 4  *Nadzór*
*Art. 28.*

   1. Nadzór nad działalnością organizacji pożytku publicznego, w
      zakresie prawidłowości korzystania z uprawnień określonych w
      ustawie sprawuje minister właściwy do spraw zabezpieczenia
      społecznego, z zastrzeżeniem ust. 2.

przekazując wraz z pismem całą dostępną korespondencję

pzdr

Dudi