[Czuwaj] Re: naprawa ZHP

hm. Rafal M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Pon, 30 Paź 2006, 11:53:52 CET

----- Original Message -----
From: "Janusz Sikorski" <jsikorski w wp.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, October 30, 2006 11:23 AM
Subject: [Czuwaj] Re: naprawa ZHP

> To zmieńmy strukturę.

Strukture samorzadowa? :))) Panowie poslowie, kto za? kto przeciw? kto sie
wstrzymal? ;) Struktury Samorzadowej w Polsce niestety nie zmienimy...

> Może trzeba wyjśc poza ramy które nas ograniczają...
> Może po zakończeniu procesu naprawy utworzy się chorągwie, ale tak za 20
> lat, żeby nie było powrotu ludzi którzy teraz siedzą w "przetrwalnikach".
> Albo niech wracają do pracy z dziećmi albo wypad z organizacji. Dlaczego
> chorągwie?
Po to aby reprezentowac ZHP na szczeblu wojewodzkim, przed Wojewoda i
Marszalkiem Wojewodztwa. Nikt z tych Pan, czy Panow nie bedzie chcial
rozmawiac z Druzynowym, czy Hufcowym, bo nie reprezentuja calego terenu,
tylko jakis wycinek.

> [...]
> Kursy można zorganizować w hufcu, a jeśli jest za słaby to w kilka  hufców
> nie potrzeba do tego chorągwi. Składki można przekazać  bezpośrednio,
> zarządzać majątkiem? Buahahaha tak średnio to chorągwiom  wychodzi
> (przynajmniej oficjalnie zysków coś nie widać), lepiej ten  majatek
> sprzedać, z pozyskanych srodków utworzyć fundusz, czy fundację  harcerską
> która bedzie wspierała działalnośc poszczególnych jednostek  podstawowych
> oraz pomagała hufcom w pozyskiwaniu baz w miejscu działania.   Do tego nie
> trzeba chorągwi. Pytam więc jeszcze raz. Po co chorągiew?

Po kilka rzeczy. Po piersze, aby nas reprezentowac, jako Zwiazek przed
wladzami szczebla wojewodzkiego. Po drugie, aby koordynowac prace Zwiazku na
terenie wojewodztwa. Po to aby organizowac prace Zwiazku (program,
szkolenia, rzecznictwo wobec wladz naczelnych).

To nie struktura jest chora. To egzekwowanie przepisow i pozwolenie na
dzialanie na granicy prawa, lub na lamanie prawa. To zgoda na moralnie (i
nie chodzi tu o PiPH) watpliwe dzialania. Tu trzeba twardo powiedziec "non
possumus" i przestac przykykac oczy, ze np. kumpel, to nie bede mu podkladal
swini. Te dwie rzeczy trzeba rozdzielic. I pamietac tez, ze jesli ktos
popelnil blad nie powinien byc skreslony - po dokonaniu zadosc uczynienia za
wine powinien miec mozliwosc sie zrehabilitowac w dzialaniu, a nie byc
wyrzuconym na "smietnik".

Potrzeba nam rozwagi i stanowczosci.

Pozdrawiam
Viking-Szczecin