[Czuwaj] Re: zjazd programowy...

Przemysław 'Chaber' Chabros chaber w uznam.net.pl
Czw, 28 Wrz 2006, 13:12:22 CEST

On Cz, Września 28, 2006 10:25, Janusz Sikorski wrote:

> Libacje na
> obozie przy pieczonej świni? ( no co? Przecież wolno) Ja juz to w ZHP
> przeżyłem i wiem jak to działało na dzieci (nie tylko w kontekscie PH)
> OBRZYDZENIE i tyle. Takie harcerstwo to nie moje harcerstwo.
> Przepraszam że skupiłem sie na 10 punkcie, ale cóż właśnie na ten punkt,
> jak sądzę, będzie największy nacisk.  Dlaczego? A odpowiedzcie sobie sami.
> Jak się ma praca nad sobą do niemożności odmówienia sobie jednego piwka. I
> wogóle to jaka praca nad sobą, o co chodzi ? :/

Bo podobno to jest nie modne. Tak samo jak ostatnio nauczanie JPII w końcu
kościelne i tylko moralności, czystość i innych też nie modne niby jakoś
stało się modne... Może to jednak kwestia przykładu - ale żeby go mieć
trzeba go czuć i musi się chcieć.

> A co do wsiadania młodych ludzi...
> 3 lata temu zalożyłem drużynę - sam (z niczego, zupełne zero) Teraz to
> jest Szczep. Nabór to tylko zaciąg koleżeński, w tym roku doczekalismy sie
> pierwszych zuchów. Dzieci chcą wsiadać i wsiadają.

Powierdzam i ja. 5 lat temu założyłem drużynę, teraz mamy do tego Pocztę
Harcerską, Gromadę Zuchową, wyrobioną markę w mieście i szkole. I
szykujemy się na utworzenie Szczepu. I wrogą atmosferę w hufcu za
trzymanie się PiPH. I mimo że mamy tylko 50tys miasto gdzie 90% dzieci to
materialiści ciągle wsiadają do zardzewiałego ZHP.

> Problemem nie są nasze
> Ideały - One przyciągają. Problemem są "instruktorzy" nie majacy pojecia
> czym jest harcerstwo. Największym problemem jest to, że właśnie ci
> "instruktorzy" stanowią trzon, środek Związku, i m.in. stąd brak zaufania
> do zjazdu. Poprzez jakośc instruktorów w ZHP demokracja może stac się
> gwoździem do jego trumny. 40 lat komuny zrobiło swoje, niestety. Ta nasza
> sytuacja wyglada całkiem jak zatrucie tlenkiem węgla. Żadnych gwałtownych
> ruchów bo zgon, tylko powolne oczyszczanie krwi z trucizny, której jest po
> prostu wciąż zbyt wiele.

Ot własnie trafienie w dziesiątkę, czasami jednak ten tlenek zamienił się
w mocną spiączkę ale trzeba poztywistycznie oczyszczać.

--
Pozdrawiam i Czuwaj!
phm. Przemysław "Chaber" Chabros HO