[Czuwaj] Re: zjazd programowy

Michał Górecki goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl
Czw, 28 Wrz 2006, 22:47:23 CEST

Janusz Sikorski napisał(a):
> Jasne, jak nie masz argumentu, to obrzuć błotem argumenty drugiej
> strony. Stek napuszonych bzdur o patriotyźmie i Ojczyźnie naszych
> dziadków. Naucz sie dyskutować i szanować drugą stronę bo możesz
> odczuć w praktyce wzajemnośc oddziaływań i np. ktoś inny może
> stwierdzić że twoje ideały to nic nie warta kupa a Twoja praca jest
> wręcz szkodliwa. Do tego dążysz ?  Może dotrze do Ciebie że są ludzie
> którzy pracując w ZHP jako wolontariusze, poświęcając swój cenny czasz
> i kasę mają cele wyższe niż Ci sie wydaje?
Sikor, bo ja mam dosyć takiej dyskusji. Nie obrzucam błotem, tylko
wyszydzam. Bezlitośnie wyszydzam. Bo stawianie sprawy w sposób
"prawdziwi harcerze abstynenci broniący WSZYSTKICH ideałów" kontra
"paskudne chlejusy - symbole degeneracji harcerstwa" to sposób bardzo
stary, oklepany i po prostu uproszczony jak gawęda zuchowa.

Nienawidzę takich uproszczeń, wyszukiwania dziwnych połączeń między
abstynencją i patriotyzmem, między abstynencją i innymi wartościami
harcerskimi.

Nienawidzę i z nimi walczę.

Nie znam rozwiązania tego problemu. Ale staram się przemyśleć wszystkie
moiżliwe rozwiązania, obserwuję inne organizacje, obserwuję naszą,
wyciągam wnioski.

Też pracuję w ZHP - na wielu funkcjach - jako wolontariusz. Tez
poświęcam swój czas - czasami wydaje mi się, że o wiele za dużo. I na
prawdę nie ma to NIC wspólnego z kwestią abstynencji czy też nie.

Nauczmy się dyskutować TYLKO na temat, nie mieszając do tego innych
wątków i nie stosując uproszczeń, chyba że wyraźnie możemy udowodnić
zależność.

W tej tylko chwili mogę wymienić wielkich patriotów, którzy na pewno
abstynentami nie byli, choć pewnie i alkoholikami także (choć część z
nich pewnie tak). I co? Bzdurne gadanie.

:/